دفاعیات ایمان

آیا چیزی به عنوان آدم ها، موجودات فضایی یا یو اِف اُ وجود دارد؟

رای بدهید

آیا چیزی به عنوان آدم ها، موجودات فضایی یا یو اِف اُ وجود دارد؟ 

اول از همه، بگذارید آدم های فضایی را شرح دهیم یعنی آن ها موجوداتی هستند که می توانند تصمیم های اخلاقی بگیرند، هوشمندند، و احساسات و اراده دارند. بعد، چند حقیقت اخلاقی هم در این باره وجود دارد:

1) انسان تا به حال تقریباً به تمام سیاره های منظومۀ شمسی سفینۀ فضایی فرستاده است. بعد از مشاهدۀ این سیاره ها، احتمال وجود حیات را در همۀ آن ها به جز در مریخ و احتمالاً در یک کرۀ دور مشتری رد کرده است.

2) در سال 1976، آمریکا دو لاندر به مریخ فرستاد. هر یک وسایلی داشتند که می توانستند در شن و ماسۀ مریخ فرو رفته، آن را برای وجود علائم حیاتی تجزیه و تحلیل نمایند. آن ها هیچ اثری از حیات پیدا نکردند، بر عکس اگر این تجزیه و تحلیل را بر روی بی ثمرترین خاک کویر و یا منجمدترین خاک قطب جنوب بر روی زمین انجام می دادند لااقل حیات میکروسکوپی پیدا می کردند. در سال 1997، آمریکا راه یابی به سطح مریخ فرستاد. این دستگاه، آزمایشات زیادی بر روی نمونه های بیشتری از مریخ انجام داد. آن هم هیچ اثری از حیات نیافت. از آن زمان به بعد، چندین سفر دیگر به مریخ انجام شده است که نتیجۀ همۀ آن ها یکسان بوده اند.

3) فضانوردان مرتباً سیاره ای جدید در منظومه های دوردست پیدا می کنند. بعضی می گویند که وجود تعداد زیاد سیارات ثابت می کند که باید در جایی دیگر از کهکشان حیات وجود داشته باشد. حقیقت این است که تا به حال ثابت نشده است که در هیچ یک از این ها علامتی از حیات باشد. مسافت زیاد بین زمین و این سیارات، قضاوت دربارۀ این که آیا در این سیارات امکان وجود حیات هست یا نه، غیر ممکن می سازد. دانستن این که در کرّات منظومۀ شمسی فقط در زمین حیات وجود دارد، پیروان تئوری تکامل را بر این وا می دارد که این حیات را در کرۀ دیگری از منظومۀ شمسی هم ثابت کنند تا نشان بدهد که حیات تکامل می یابد. کرّات زیاد دیگری در کهکشان وجود دارند، اما مطمئناً ما دربارۀ آن ها آن قدر نمی دانیم که بتوانیم وجود حیات را در آن ها تأیید کنیم.

کتاب مقدس در این باره چه می گوید؟ زمین و انسان در خلقت خدا منحصر به فرد هستند. پیدایش باب یک به ما می آموزد که خدا زمین را حتی قبل از این که خورشید و ماه و ستارگان را بیافریند، خلق کرد. اعمال رسولان 17: 24و26 می فرماید: «خدایی که جهان و آن چه در آنست آفرید چون که او مالک آسمان و زمین است و در هیکل های ساخته شده به دست ها ساکن نمی باشد. و هر امت انسان را از یک خون ساخت تا بر تمامی روی زمین مسکن گیرند و زمان های معین و حدود مسکن های ایشان را مقرر فرمود.»

4) در ابتدا، انسان بدون گناه بود و همه چیز در دنیا “بسیار نیکو” بود (پیدایش 1: 31). وقتی اولین انسان گناه کرد، نتیجۀ آن انواع و اقسام مشکلات بود، منجمله بیماری و مرگ. با وجودی که حیوانات در حضور خدا گناهی ندارند (آن ها موجوداتی با استانداردهای اخلاقی نیستند)، اما آن ها هم به درد و مرگ دچار می شوند (رومیان 8: 19-22). عیسی مسیح مُرد تا تنبیهی را که ما به خاطر گناهانمان لایق آن بودیم از ما بردارد. وقتی او برگردد، لعنتی را که از زمان آدم وجود داشته است بر می دارد (مکاشفه فصل های 21-22). توجه کنید که رومیان 8: 19-22 می گوید که همۀ موجودات، بی صبرانه منتظر آن زمان هستند. خیلی مهم است که توجه داشته باشیم مسیح آمد تا جانش را برای انسان بدهد و او فقط یک بار جانش را داد (عبرانیان 7: 27، 9: 26-28، 10: 10).

اگر همۀ خلقت الآن زیر لعنت زجر می کشند، هر نوع حیاتی هم اگر در خارج از زمین باشد در زجر است. برای مثال، اگر موجوداتی با استانداردهای اخلاقی در سیارات دیگر وجود داشته باشند، آن ها هم زجر می کشند، و اگر الآن زجر نکشند، قطعا وقتی که همه چیز با صدایی عظیم نابود می شوند و همۀ عناصر با حرارت زیاد ذوب می گردند، زجر خواهند کشید (دوم پطرس 3: 10). اگر آن ها هرگز گناه نکرده باشند، آن وقت خدا عادل نیست که آن ها را تنبیه می کند. اما اگر آن ها گناه کرده اند و مسیح فقط یک بار مُرد (که این کار بر روی زمین انجام گرفت)، پس در گناه خود می مانند، که این هم برخلاف شخصیت خداست (دوم پطرس 3: 9). این برای ما یک ضد و نقیض حل نشده باقی می گذارد؛ مگر این که موجودات دیگری با استانداردهای اخلاقی در جایی خارج از زمین وجود نداشته باشند.

درمورد وجود موجودات بدون معیارهای اخلاقی و یا بدون دانش علمی در خارج از زمین چطور؟ آیا جلبک ها و یا سگ و گربه ها در کرات دیگر یافت می شوند؟ تصور کنیم که این طور باشد، و این با اصول کتاب مقدس تناقضی نداشته باشد، آن وقت این سؤال پیش می آید که از آن جائی که تمام خلقت در درد است، منظور خدا از آفرینش موجوداتی بدون معیارهای اخلاقی و علم و دانش در جایی از کهکشان و دور از زمین که درد می کشند چه بوده است؟

در نتیجه، کتاب مقدس به ما دلیلی برای قبول این که در جایی از کهکشان حیات موجود باشد، نمی دهد. در واقع، کتاب مقدس به ما چندین دلیل کلیدی می دهد که چرا این طور نیست. بله، چیزهای عجیب و غیر قابل توضیح اتفاق می افتند. اما دلیلی وجود ندارد که آن ها را به موجودات فضایی نسبت بدهیم. اگر دلیلی قابل تشخیص برای این وقایع وجود دارند، احتمالاً دلایل روحانی هستند، و به احتمال قوی منشاء شیطانی دارند.

منبع مقاله: www.gotqestions.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO