خانوادۀ مسیحی

۵ دلیل برای اهمیت ازدواج در عصر حاضر- دلیل پنجم: همسر تو بزرگترین کمک تو در زندگی با مسیح است

5/5 - (1 امتیاز)

۵ دلیل برای اهمیت ازدواج در عصر حاضر

دلیل پنجم: همسر تو بزرگترین کمک تو در زندگی با مسیح است

پنجمین دلیل اهمیت ازدواج این است که همسرت بزرگترین کمک تو در زندگی با مسیح می‌شود. اگرچه ممکن است این امر در همۀ ازدواج‌ها صادق نباشد، اما برای بسیاری از آنها حقیقت دارد. همسر تو باید کسی باشد که تو را در راه رفتن با مسیح تشویق کند، انگیزه ببخشد و کمک کند.

منظور از کمک به رشد تو در زندگی مسیحی این است که شریک زندگی‌ات باید بزرگترین مشوق تو باشد. او نه تنها بزرگترین تشویق کنندۀ تو است بلکه در راه رفتن با مسیح نیز کمکت می کند.

شوهران باید زنان خود را در خداوند رهبری کنند و با آنها با ملایمت رفتار کنند. خیلی از مردم دربارۀ نقش مردان در روابط زناشویی نگرشی منفی دارند. با این حال، در ازدواجی که بر اساس کتاب مقدس است، این چیزی است که خدا در نظر دارد.

شوهران باید زنان خود را در خداوند، مطابق حقیقتی که در کلام خدا است رهبری کنند. با این کار، شوهران بزرگترین کمک زنانشان برای راه رفتن با مسیح می‌شوند.

زنان نیز به نوبۀ خود می‌توانند با در میان گذاشتن مطالبی که در کتاب مقدس آموخته‌اند و تعالیم مهمی که خداوند به آنها می‌آموزد، به شوهران خود در راه رفتن با مسیح یاری رسانند.

در حالی که خیلی از مردم فکر می‌کنند که این برای همسرت مسئله‌ای است کلیشه‌ای اگر بهترین دوست تو باشد، اما هیچ چیز غلطی در آن نیست.

وقتی برای  هم بهترین دوست و هوادار هستید، به یکدیگرکمک می‌کنید تا در رابطۀ خود با خدا عمیق تر شوید. زن و شوهر باید در هر کاری به یکدیگر کمک کنند تا هر چه بیشتر خدا را پیروی کنند.

این رابطه‌ای سالم است که ایمانداران به مسیح باید برای آن تلاش کنند. یک رابطۀ سالم هرگز نمی‌گذارد که در راه رفتن با مسیح کاهل یا بی‌ثمر باشی. در عوض باعث تقویت رابطه تو با خداوند می‌شود.

امروزه ازدواج هنوز هم از بسیاری جهات اهمیت دارد. نه تنها ازدواج برای امروز مهم است، بلکه تا آخر نیز باارزش و مهم باقی می‌ماند.

نوشتۀ ویویان بریکر- ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO