پیام های کشیش جلیل سپهر

پارازیت های فکری 

رای بدهید

پارازیت های فکری 

پارازیت انداختن بر روی امواج رادیویی با هدف قطع ارتباط بین گوینده و شنونده انجام می شود تا از رابطۀ فرد با دنیای اطرافش جلوگیری شود.

شریر نیز برای جلوگیری از رابطۀ مستقیم انسان با خدا بر روی دعا و پرستش او پارازیت فکری و احساسی می اندازد. به چهار نوع پارازیت نگاه کنید:

اول- پارازیت خرافات:
شریر در بعضی جاها پارازیت خرافـات، دعانویسی، فالگیری، انسان پرستی، قدیس و مرده و سنگ و چوب پرستی را بر روی دعـای افراد می اندازد.

دوم – پارازیت منفعت طلبی:
بعضی وقت ها هم پارازیت منفعت طلبی بر روی امواج دعا انداخته می شود و دعا کننده تنها منافع و نیازها و توقعات مالی و ثروت و کامیابی و رسیدن به غرایز و خواسته های خودش را انتظار می کشد.

سوم – پارازیت تغییر ارادۀ خدا:
شریر با پارازیت تغییر ارادۀ خدا این توّهم را در اشخاص ایجاد می کند که می توانند با دعا نقشه. اراده. هدف. طرح و برنامۀ خدا را تغییر بدهند، بدون این که بگذارند خدا دل و فکر و شخصیت آن ها را تغییر دهد.

چهارم – پارازیت دعای بدون عمل:
معمولی ترین پارازیت شریر دعای بدون عمل است. به طوری که شخص کوچک ترین مسئولیتی در برابر آن چه می خواهد ندارد. انگار مشتری ای است که به رستوران رفته، سفارش داده و منتظر است گارسون سفارش غذای مورد علاقه اش را تند. زود. سریع بیاورد و بگوید: امر دیگه ای ندارید قربان!!!

به خاطر وجود این پارازیت ها افراد زیادی در دعا به تنها چیزی که هرگز فکر نمی کنند ایجاد رابطۀ صمیمی و تبدیل کننده با خـداست.

چگونه می توان این پارازیت ها را فیلتر کرد؟
تنها راه فیلتر کردن پارازیت های شریر اینست که به وسیلۀ خواندن کتابمقدس و فهمیدن ارادۀ او در روح خدا با شکرگزاری دعا کنیم و نه در فرض و گمان و احـساس خودمان. لطفاً به این آیۀ کلام خدا توجه کنید:

«روح القدس در دعا ضعف های ما را کمک می کند زیرا آن چه که باید دعا کنیم را نمی دانیم لکن روح خدا به ما کمک کرده و ما را در دعا راهنمایی و هدایت می کند.» (رومیان ۸: ۲۶)

دوست عزیز دعایی که از آن انتظار تبدیل شدن خودمان و مشورت گرفتن برای نوع برخورد با دنیای اطرافمان را نداشته باشیم. یعنی گوش دادن به پارازیت هایی که بر روی امواج باورهای مان انداخته شده که باعث اتلاف وقت، سردرگمی بیشتر، افسردگی و سرخوردگی مان خواهد شد.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO