خانوادۀ مسیحی

سؤال من در مورد طلاق بود. منظور من از پزشکان، مشاوران خانواده و یا روانشناسان بودند! سؤال من بسیار روشن است: فرض کنیم من و همسرم می خواهیم از هم جدا شویم و تمام راهها را هم امتحان کردیم اما دیگر این رابطه را نمی توانیم ادامه دهیم و می خواهیم جدا بشویم. این را هم بگوییم که ما با هم دیگر تفاهم نداریم !! سؤال من این است که ما گناهکار می شویم اگر از هم جدا بشویم؟ ما بخاطر خیانت نمی خواهیم از هم جدا بشویم! دیگر تفاهم و علاقه ای به ادامه رابطه نداریم! سؤال من این است چرا با تمام توضیحی که شما دادید عیسی مسیح فکری برای مردم امروز ما نکرد؟ مسیحیان زیادی امروزه طلاق می گیرند بدون اینکه خیانت کرده باشند و یا اینکه زناکار باشند! آیا همه مسیحیانی که خیانت نمی کنند و طلاق می گیرند گناهکار هستند؟

5/5 - (2 امتیاز)

مسئله این نیست که عیسی مسیح،  مطلبی گفته که مربوط به آن زمان بوده و برای امروز پاسخ خوبی برای نیازهای ما نباشد. تمام سخنان گوهربار عیسی مسیح در هر عرصه از زمان باعث تبدیل و تغییر بنیادی به سوی رشد و تعالی، نه فقط در زندگی افراد بلکه در زندگی خانواده ها و حتی جوامع گسترده تری بوده است.

اگر عیسی مسیح شدیداً با مسئله طلاق برخورد داشته و هنوز هم دارد، به خاطر این است که برای خدا، خانواده و رابطه و تعهد زناشویی امری بسیار مقدس و مهم بوده و هست و در واقع خانواده، اولین و اساسی ترین عنصر جامعه می باشد و هدف شیطان، یعنی دشمن خدا این بوده که به این عنصر اساسی و اولیه، بیشترین ضربات خود را وارد آورد و عیسی مسیح با این گفته خود، خواسته تأکید زیاد بر اهمیت ازدواج و روابط زناشویی و خانواده گذاشته باشد. امری که در هیچ مذهب یا فلسفه دیگری به این اندازه با تقدس به آن نگاه نشده.

عیسی مسیح به فریسیان فرمود: موسی بخاطر سنگدلی شما فرمود هر که می خواهد زنش را طلاق دهد، طلاقنامه ای بنویسد و طلاقش بدهد، اما نظر خدا از آغاز خلقت چنین نبوده است.

به هر حال باید توجه داشت که در صورتی که زن و شوهر با یکدیگر هیچ تفاهمی ندارند، با گرفتن طلاق نیز مسئله آنها حل نخواهد شد، چون هر کدام از اجزای ازدواج خود دارای مسئله ای می باشند که به خوبی و درستی با آن برخورد نکرده اند. متأسفانه در عصر حاضر تنها راه حلی که به زوجها توصیه می شود و سریعاً نیز توصیه می شود، راه حل طلاق است!!! این راه حلی نیست که خدا در نظر گرفته است.

دوست عزیزم، خدا از طلاق نفرت دارد. چه در عهد عتیق و چه در عهد جدید. چه شما آن را امری بدوی بدانید و بگویید امروزی نیست چه بپذیرید که امروزی است، از اهمیت رابطه زناشویی نه چیزی کم می شود و نه چیزی اضافه.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO