کلیسا

تفاوت میان کلیساهای اوانگلیش و پروتستان در چیست؟

4.5/5 - (8 امتیاز)

کلیساهای اوانگلیش بطور کلی تمام کلیساهایی را شامل می شوند که معتقد به رساندن پیام انجیل عیسی مسیح به تمام جهانیان می باشند، که در واقع اکثر آنان کلیساهای پروتستان می باشند. تمام کلیساهای باپتیست و پرزبیتری و پنتیکاستی و کریزماتیک و بسیاری کلیساهای بشارتی دیگر تحت عنوان کلیساهای اوانگلیش خدمت خود را ادامه می دهند. در واقع اتحادیه کلیساهای اوانگلیش در اکثر کشورهای دنبا وجود دارد که به انگلیسی به آن ایونجلیکال اَلاینس گفته می شود. در این اتحادیه تمام این کلیساها عضو می باشند و با یکدیگر همکاریهای بشارتی و خدمتی دارند.

اکثر کلیساهای پروتستان معتقد به بشارت انجیل می باشند. البته بعضی از کلیساهای پروتستان بسیار لیبرال شده و با سیستم گناه آلود و خطاهای تعلیمی و عملکردهای اشتباهی در برابر مسائل گوناگون اجتماعی به سازش با گناه مبادرت ورزیده اند  که مورد تأئید کلیساهای اوانگلیش نمی باشند، اگر چه بعضی از کلیساهای اوانگلیش نیز در بعضی از کشورها به جانب لیبرال شدن گرایش پیدا کرده اند.

آنچه مسلم است، کلیسا نیاز به وزش باد روح القدس و حضور روح خدا به همراه اصالت تعلیم کتاب مقدس و تعادل بین این دو نیاز شدید دارد. مسلما" در صورتی که روح خدا در کلیسایی به آزادی عمل نکند و باعث تجدید دائمی حیات کلیسا نشود و دم مسیحایی به کلیسا توسط روح القدس دمیده نشود و پیروی تمامیت کلام خدا به کناری گذاشته شود، آن کلیسا محکوم به بسته شدن و سقوط می باشد.

پاسخ از: کشیش ورژ باباخانیان

‫5 دیدگاه ها

  1. آیا منظور از ایوانگلیش ، به مجموعه ی چهار کتاب اول عهد جدید است ، منظورم چهار کتاب اول عهد جدید را ایوانگلیش میگویند ؟
    سپاس از راهنمایی شما

    1. سلام دوست عزیز ، معنی کلی ایوانگلیش یعنی یکی از مهم‌ترین وظیفه هایی که به عهده ی یه شخص مسیحی، که نجات رو از خداوند عیسی مسیح دریافت کرده، اینه که باید کلام خداوند عیسی مسیحی رو به گوش دیگران رساند تا تمام مردم جهان نجات در نام خداوند پدر دریافت کنن.
      ولی مجموع چهار کتاب اول و همچنین نامه ها و رساله ها ی حواریان، خداوند عیسی مسیح رو عهد جدید یا بهتر بگم پیمان جدید خداوند با تمام انسان‌های روی زمین . امیدوارم که تونسته باشم کمکی کرده باشم

  2. سلام من دنبال یک انجمن ایرانیان مسیحی در شهر اسن و یا نویس المان هستم که کلاسهای کتاب مقدس برگزار میکنن ممنون میشم اگر کسی اطلاع داره بهم معرفی کنه

  3. من امروز در آلمان برای اولین بار به یکی از این کلیساها رفتم وبرام خیلی جالب بود برعکس کلیساهای دیگه که قبلا رفته بودم آدم های شادتری بودند ویه جور رقص وشادی هم دیدم امروز .میخوام هفته آینده برم وخودمو ملد کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO