پاسخ به اسلامدفاعیات ایمانسؤالات رایجکتاب مقدس

چرا کتاب مقدس کلام خداست؟ دلیل پنجم: کتاب مقدس جوانان را هم به سوی خود جلب می نماید.

رای بدهید

چرا کتاب مقدس کلام خداست؟

دلیل پنجم: کتاب مقدس جوانان را هم به سوی خود جلب می نماید.

کتاب مقدس کتاب جوانان است هر چند کتاب پیران هم می باشد. کتاب مقدس به طرز مخصوصی به جوانان تعلق دارد.

کتاب مقدس تنها کتابی است که مطالب با ارزشی دربارۀ انسان اولیه بیان می کند و از یک نظر جوانی افراد با دورۀ جوانی جهان بی ارتباط نیست.

به یقین می توان گفت که خدا حقایق عمیق کتاب مقدس را از حکما و دانشمندان مخفی کرده و به کودکان مشکوف فرموده است.

غالب قهرمانان کتاب مقدس جوان بوده اند. آدم و حوا، که اولین زن و مرد هستند، مستقیماً توسط خدا خلق شدند. در حالی که تواریخ دنیوی غالباً دربارۀ مردان و زنان بزرگسال و پادشاهان و ملکه ها و سیاستمداران سخن می گویند، کتاب مقدس مطالب زیادی دربارۀ ایام جوانی قهرمانان خود ذکر می فرماید.

مثلاً اسحاق و یعقوب و موسی و داود و یوناتان و دانیال در عهد عتیق نمونه هایی از این افراد هستند. تمام این ها در ابتدا جوان بودند.

یحیی تعمید دهنده، پولس و دوازده شاگرد مسیح در سنین جوانی در عهد جدید به ما معرفی شده اند. جوانان دوست دارند که شرح حال جوانان را بخوانند زیرا می توانند امیدها و آرزوها و وسوسه ها و موفقیت ها و شکست های آن ها را درک نمایند.

کتاب مقدس پر از ماجراهای جالب می باشد که از آن جمله است شرح طوفان نوح که از آن فقط یک نفر با خانواده اش رهایی یافت، شرح حال یوسف که به عنوان غلام به مصر برده شد ولی بعداً فرمانروای آن کشور گردید، شرح حال داود و دوستی صمیمانه او با یوناتان، شرح حال شدرک و میشک و عبدنغو سه جوان عبری که به تنور آتش انداخته شدند ولی زنده ماندند و هم چنین شرح حال دانیال که به چاه شیران انداخته شد. اینها فقط چند نمونه از ماجراهای جالب کتاب مقدس است.

بالآخره می  دانیم که خود عیسی مسیح هم جوان بود. کارهای بزرگش کارهای متهورانۀ یک جوان است. در واقع وقتی مسیح بر بالای صلیب جان داد در سنین جوانی خود بود.

کتاب مقدس که کلام خداست به جوانان سخن می گوید. جوانان می توانند در کتاب مقدس، حقیقت و هدف و الهامی بیابند که آن ها را در تمام زندگی رهبری خواهد نمود.

به قلم: کشیش گوردن لیندسی- ۱۹۷۶ میلادی

مترجم: کشیش شهید ط. میکائیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO