عیسی مسیحکتاب مقدس

دردهای عیسی در باغ جتسیمانی

رای بدهید

دردهای عیسی در باغ جتسیمانی

(به انجیل لوقا 22: 36-39 و متی ۲۶: ۳۶-۴۶ و مرقس ۱۴: ۳۲-۴۲ و یوحنا ۱۸: ۱ مراجعه شود.)

جتسیمانی باغی بود که در پایین دامنۀ غربی کوه زیتون قرار گرفته بود. امروزه نیز این بخش همان منظرۀ سابق را داراست و تفاوتی بین آن دو موجود نیست.

نقطۀ آغازین پیدایش نژاد بشر در یک باغ بود. عیسی در یک باغ رنج کشید. او در یک باغ به صلیب کشیده شد و در یک باغ نیز مدفون شد (یوحنا ۱۹: ۴۱)، بهشت نیز یک باغ خواهد بود.

تأسف بارترین بخش تمام زندگی مسیح، همان رنج هایی است که او در آن شب در باغ جتسیمانی متحمل شد.

به نظر می رسد که عیسی از مرگ می ترسید و این برای ما تعجب آور است، چرا که بارها در تاریخ با شهدایی بر می خوریم که هنگام مرگشان سرود شادی بر لب هایشان جاری بوده است. چرا با این که عیسی شخصیتی قدرتمندتر از یک انسان عادی بود، طوری عکس العمل نشان می دهد که گویی قدرت لازم برای مبارزه و تحمل این درد را ندارد.

قطعاً عیسی از چیزی رنج می برد که انسان عادی از آن در مرگ رنج نمی برد. شاید هم انسان ها دقیقاً نمی دانند که چه نوع رنجی در مرگ در انتظارشان است.

عیسی به جهت گناهان جهان جان داد. ما چه تئوری فدیه شدن را درک کرده باشیم و چه نکرده باشیم، در هر صورت او مُرد تا ما را از هلاکت نجات بخشد. بنابراین او بایستی از چیزی رنج برده باشد که قرار بود ما در آینده از آن رنج ببریم. اما، آیا چگونه می شود مرگ او باعث نجات ما از هلاکت گردد؟

عیسی از دنیای ابدی آمده بود تا در آخر این خط، بر روی صلیب بمیرد. او می دانست که باید همچون برۀ خدا جهت گناهان جهان قربانی شود. او جلیل را ترک کرده و با عزمی راسخ راهیِ اورشلیم شد. او در این راه هیچگاه شک نکرد، نلغزید و فکر بازگشت و فرار به خود راه نداد بلکه با اراده ای آهنین پیش رفت و دانست که صلیب انتهای راه اوست.

و حالا به انتهای این راه رسیده بود و از باغ جتسیمانی نظاره گر این منظرۀ مخوف و دردناک بود. این درد به قدری شدید بود که مدتی به فکر بازگشتن بود. عباراتی که در دعاهای او دیده می شود مشخص می کند که او به مصلوب نشدن فکر می کرد.

سپس در حالی که دو، سه یا چهار ساعت در این حالت صرف شد، در حالی که دوباره عزم خود را به سوی صلیب راسخ نمود، عرق خون از پیشانی اش جاری شد. او آن قدر ضعیف شده بود که خدا، فرشته ای را جهت تقویت او فرستاد.

ما جهانیان شاید هرگز قادر به درک رمز عمیق فدیه نباشیم. ولی باید دانست که فقط این امر در جهت نجات ما مفید واقع می شد. واقعۀ رنج مسیح، با نفوذترین داستان عالم شناخته شده است‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO