کتاب مقدس

داود و پیروزی های سلطنت او

رای بدهید

داود و پیروزی های سلطنت او

پس از مرگ شائول داود در یهودا به پادشاهی رسید. 7 سال او بر تمام اسرائیل پادشاه شد. در 30  سالگی به پادشاهی رسید. ٥/ ٧ سال در یهودا حکومت کرد، و 33 سال بر تمام اسرائیل،که جمعاً مى شود 40 سال (دوم سموئیل 5: 3-5) در70 سال در گذشت.

داود بلافاصله پس از به دست گرفتن حکومت تمام اسرائیل، اورشلیم را پایتخت ساخت. اورشلیم که داراى موقعیتی غیر قابل تسخیر بود، و با داشتن سابقۀ ملکیصدق کاهن خداى تعالى، داود آن را به عنوان بهترین مکان براى پایتخت کشورش در نظر گرفت. پس اورشلیم را گرفت، صندوقچۀ عهد خدا را به آنجا آورد و طرح بناى هیکل را ریخت.

داود در جنگ هایش بسیار موفق بود. او فلسطینیان، موآبیان، اهالی سوریه، ادومی ها، عمونی ها، عمالیق، و همۀ ملل همسایه را کاملاً سرکوب کرد. «خداوند داود را در هر جا که مى رفت، نصرت می داد» (دوم سموئیل 8: 6).

داودکار خود را با ملتى ناچیز و بى اهمیت آغازکرد و درعرض چند سال، آن را به کشورى قدرتمند تبدیل کرد. در جنوب غربى، امپراتورى جهانى مصر رو به زوال نهاده بود. در شرق، امپراتوری های جهانى آشور و بابل هنوز به پا نخواسته بودند. و در این جا در شاه راه میان این سه، حکومت اسرائیل تحت سلطنت داود و در مدتی بسیار کوتاه، گرچه یک امپراتوری جهانی نشد، ولی شاید به قدرتمندترین حکومت منفرد در دنیای آن زمان تبدیل شد.

برگرفته از کتاب راهنمای کتاب مقدس از انتشارات شورای کلیسایی 222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO