پاسخ به اسلامکتاب افسانۀ معجزات قرآن

کتاب افسانۀ معجزات قرآن: فصل چهارم، مباحث تکمیلی- نسبت طلایی 618/1 و چرا مکه فرودگاه ندارد؟ (قسمت چهل و یکم)

رای بدهید

کتاب افسانۀ معجزات قرآن: فصل چهارم، مباحث تکمیلی- نسبت طلایی 618/1 و چرا مکه فرودگاه ندارد؟ (قسمت چهل و یکم)

 

فصل چهارم: مباحث تکمیلی

نسبت طلایی 618/1

إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًى لِلْعَالَمِین

همانا نخستین خانه ای که برای مردم ساخته شد همان است که در مکه قرار دارد و برای جهانیان مبارک و مایۀ هدایت می‌باشد.

در مباحث علمی بحثی وجود دارد به نام نسبت طلایی که عبارت است از 618/1. این عدد که نشان دهندۀ یک نسبت است، برای زیبایی شناسی پدیده ها عنوان می شود و پدیده هایی در جهان هستی وجود دارند که با این نسبت آفریده شده اند. به عبارت دیگر هر پدیده ای که در ساختار آن چنین نسبتی وجود داشته باشد دارای نسبت طلایی است.

مسلمین دروغ پرداز و یا شاید کسانی که می خواهند به عمد جماعت مسلمان را در جهل و خرافه پرستی ثابت قدم تر کنند (استعمار انگلیس) به تازگی ادعا کرده اند موقعیت کعبه، هم روی کرۀ زمین و هم در آیة 96 سورۀ آل عمران دارای همین نسبت طلایی است.

قبل از این که دلایل مبنی بر بطلان این ادعاها را مطرح کنیم، لازم به یادآوری است همین آقایان که امروز چنین ادعایی را مطرح می کنند فراموش کرده اند که قبل از این نیز می گفتند کعبه درست در وسط زمین قرار دارد. چیزی که درست در وسط قرار بگیرد هرگز دارای نسبت618/1 نخواهد بود. برای مثال اگر فاصلة یک نقطه از هر طرف 3 سانتی متر باشد نسبت آن عدد 1 می شود.

آری دکان داران اسلام آنقدر سخیف و کم عقلند که در ساختن معجزات هرگز فکر این را نمی کنند که شاید این دو معجزه با یکدیگر تناقض پیدا کنند. به عبارت دیگر معجزۀ نسبت طلایی ایشان (618/1) خود به خود معجزۀ مرکزیت کعبة آن ها را باطل کرده است. اینک یک به یک ادعاهای آن ها را مطرح و با دلایل علمی و مستند بررسی می کنیم تا بطلان همة آن ها برای شما اثبات شوند:

رد ادعای اول

– فاصلة کعبه از قطب شمال و قطب جنوب دارای نسبت 618/1 است.

در قطب های شمال و جنوب نقطه ای وجود دارد که نقطة چرخشی زمین به دور خودش می باشد. وقتی گفته می شود فاصلة فلان نقطه از قطب شمال هزار کیلومتر است، این فاصله دقیقاً از همان نقطة چرخشی محاسبه می شود.

برای اندازه گیری دقیق این فاصله (از پشت بام کعبه تا نقطه های چرخشی زمین) باید از گوگل مپ استفاده کرد زیرا گوگل مپ دارای امکاناتی است که شما می توانید بصورت کاملاً دقیق این فاصله را اندازه گیری کنید. ضمناً نقطه های چرخشی زمین نیز روی گوگل مپ کاملاً مشخص هستند. خط کش زرد رنگ گوگل مپ یک سرش دقیقاً روی نقطة چرخشی زمین در قطب شمال و سر دیگرش دقیقاً روی پشت بام کعبه قرار گرفته و این فاصله را اندازه گیری کرده است.

اندازۀ این مسافت که دقیقا «7632 کیلومتر و 9 متر» است این عدد فاصلۀ دقیق کعبه تا نقطۀ چرخشی قطب شمال می باشد.

درست به همین ترتیب نیز فاصلۀ کعبه تا قطب جنوب را نیز اندازه گیری کرده ایم. اندازۀ این مسافت نیز که دقیقاً «12371 کیلومتر و 69 متر» است. این عدد فاصلة دقیق کعبه تا نقطة چرخشی قطب جنوب می باشد.

چنان چه می بینید اندازه گیری کاملاً دقیق انجام شده. یک سر خط کش دقیقاً روی کعبه و سر دیگر آن دقیقاً روی نقطه های چرخشی قطب هاست و کاملاً تا انتها، روی آن ها زوم شده است. نقطۀ چرخشی شمال، روی آب ها قرار گرفته و نقطة چرخشی جنوب، روی منطقه ای پوشیده از برف. جدول گوگل مپ نیز دقیقاً همان اعدادی را نشان می دهد که ذکر کردیم. اعدادی که نسبتشان 620/1 است و معجزه تراشان دو عدد آن را دزدیده اند.

رد ادعای دوم

فاصلة کعبه از شرقی ترین و غربی ترین نقطه در نقشة جهان دارای نسبت 618/1 است.

اولاً تعیین شرقی ترین و غربی ترین نقاط روی کرۀ زمین یک امر نسبی است و هرگز قابل تشخیص نیست زیرا زمین کروی است و پر از جزیره های کوچک و بزرگ. پس ناچار باید جزایر را کنار بگذاریم و فقط قاره ها را در نظر بگیریم و شرقی ترین و غربی ترین شهرهای موازی با کعبه را روی نقشه بیابیم.

شرقی ترین شهر موازی با کعبه شهر هایفونگ در ویتنام و غربی ترین شهر موازی با کعبه شهر پورتوبایارتا (پورتووالارتا) است در کشور مکزیک.

فاصلة کعبه از شرقی ترین و غربی ترین نقاط روی قاره های زمین بدین قرار است (شرقی ترین 63/6894 . غربی ترین 42/14008 ) و نسبت آن ها نیز 031/2 می باشد.

رد ادعای سوم

فاصلة کعبه از شمال شرقی ترین و جنوب غربی ترین نقطۀ در زمین دارای نسبت 618/1 است.

شمال شرقی ترین نقطه روی قاره ها پروویدنیا در روسیه و جنوب غربی ترین آن ها پورونیر در کشور شیلی است.

بطلان ادعای چهارم

اسم مکه در قرآن کریم سورۀ آل عمران (96 )آمده است. موقعیت کلمۀ مکه در داخل این آیه نیز دارای نسبت 618/1 است:

إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًى لِلْعَالَمِین

این آیه 47 حرف دارد. حرف29  این آیه، آخرین حرف مکه است. این دو عدد نسبت به یکدیگر دارای نسبت 618/1 هستند. یعنی موقعیت کلمة مکه در این آیه دارای نسبت طلایی است.

این ادعا نیز به چند دلیل باطل است:

1- آیۀ مذکور پنج تشدید دارد. معجزه سازان این پنج تشدید را نیز، حرف حساب کرده اند.

2- حتی اگر تشدیدها را نیز حرف حساب کنیم بازهم ادعا باطل است زیرا روش محاسبة نسبت طلایی اصلاً این گونه نیست که ایشان حساب کرده اند.

راه محاسبة نسبت طلایی این گونه است و در موارد قبل نیز که محاسبۀ مسافت روی نقشه بود همین گونه عمل می کردیم.

3- حتی اگر روش محاسبة نسبت طلایی را همان گونه بدانیم که ایشان حساب کرده اند باز هم ادعا باطل است زیرا پاسخ این تقسیم عدد 29 نیست بلکه پاسخ دقیق 048/29 است.

معجزه سازان این جا دو مورد تقلب کرده اند. یکی این که اعداد بعد از ممیز را نادیده گرفته اند و دیگری این که تقسیم را برعکس انجام داده اند. اگر بخواهیم درست تقسیم کنیم چنین می شود.

ایشان چون دیده اند اگر این گونه تقسیم شود پاسخ 618/1 نخواهد شد، مجبور شده اند تقسیم را برعکس انجام بدهند و اعداد بعد از ممیز را نیز نادیده بگیرند.

تیر خلاص

کعبه در شهر مکه واقع است و چنان که دیدید معجزه تراشان خانة کعبه را نقطه ای می دانند که روی کرۀ زمین دارای نسبت طلایی است ولی وقتی به سراغ آیات قرآن می روند به جای کعبه کلمة مکه را محاسبه می کنند. خدمت تمامی این متوهمان دروغ پرداز باید عرض کنیم آیه ای در قرآن وجود دارد که در مورد خود کعبه می باشد و کلمة کعبه نیز در آن استفاده شده است. پس اگر خدا می خواست به مردم بفهماند که کعبه نقطة طلایی زمین است باید نسبت 618/1 را در این آیه ایجاد می نمود نه در آیة 96 آل عمران.

جَعَلَ اللَّهُ الْکَعْبَةَ الْبَیْتَ الْحَرَامَ قِیَامًا لِلنَّاسِ وَالشَّهْرَ الْحَرَامَ وَالْهَدْیَ وَالْقَالئِدَ ذَلِکَ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یَعْلَمُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی األرْضِ وَأَنَّ اللَّهَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ.

خداوند کعبه را خانه ای مقدس قرار داد برای نگهبانی مردم، و نیز ماه های حرام و قربانی های نشان دار و بینشان را. پس بدانید که خدا به هر چه در آسمان ها و زمین است آگاه است و خدا بر همه چیز داناست. (مائده، 97)

شما موقعیت کعبه را در این آیه به هر روشی که حساب کنید، هرگز نسبت طلایی را در آن نخواهید دید. حتی اگر به همان روشی حساب کنید که خود معجزه تراشان در آیة قبل حساب کرده اند:

کل آیه : 123 حرف            کعبه: حرف 14

چرا مکه فرودگاه ندارد؟

مسلمین علی الخصوص سعودی های کشور عربستان، کعبه را مکانی بسیار بسیار مقدس و محترم می دانند و دوست ندارند حتی کسی پایش را به سمت کعبه دراز کند. اگر مکه فرودگاه داشته باشد هواپیماها که از چهار سوی جهان به سمت مکه خواهند آمد یا از مکه خارج خواهند شد ناچار از آسمان کعبه خواهند گذشت و سعودی ها این موضوع را بی ادبی به ساحت کعبه می دانند به خصوص اگر مسافرین هواپیما افرادی غیر مسلمان نیز باشند.

دلیل دوم سقوط احتمالی هواپیماهاست که بدلیل نقص فنی روی شهرها سقوط می کنند. به طور مسلم اگر هواپیمایی روی کعبه سقوط کند ساختمان کعبه خراب خواهد شد. این حادثه کافی است فقط یک بار در کل تاریخ اتفاق بیفتد، آن وقت تقدس و خدایی بودن کعبه نزد افکار عمومی کاملاً زیر سؤال خواهد رفت و اعتبار حج و به دنبال آن منبع درآمد عربستان به خطر خواهد افتاد.

دلیل سوم صدای هواپیماست. حریم کعبه هر روز و هر لحظه پر از زائرانی است که مشغول ادای حج تمتع و عمره اند. این مراسم باید در کمال آرامش برگزار شود ولی صدای هواپیما می تواند این آرامش را به هم بزند.

گروهی افراد ساده لوح خیال می کنند کعبه مرکز مغناطیسی زمین است! به همین علت مکه فرودگاه ندارد. اولاً مرکز مغناطیسی زمین روی قطب هاست. ثانیاً مرکز مغناطیسی زمین بودن یا نبودن، هرگز ربطی به احداث فرودگاه در یک شهر ندارد. شهرهای بسیاری در جهان فاقد فرودگاهند و هر کدام نیز دلیلی دارند. دلیل نبودن فرودگاه در مکه نیز همان بود که گفتیم.

برگرفته از کتاب افسانۀ معجزات قرآن

نوشتۀ بهزاد پوربیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO