خانوادۀ مسیحیزندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجکلیسا

چگونه عشق و محبت اوليۀ خود را در ازدواج و روابطمان دوباره شعله ور سازيم؟

2/5 - (4 امتیاز)

چگونه عشق و محبت اوليه خود را در ازدواج و روابطمان دوباره شعله ور سازيم؟

“محبت نخستين خود را فرو گذاشته ای. به يادآر كه از كجا سقوط كرده ای. پس توبه كن و اعمالی را به جا آور كه در آغاز بجا مي آوردی.” (مكاشفه 2: 4 و 5 ترجمۀ معاصر)
در نگاه اول، ممكن است اين طور به نظر برسد كه كتاب مكاشفه با تصاويری كه از جانوران، برّه ها و فرشتگان دارد با رابطه عاشقانه و عشق و مهر و محبتی كه برای تداوم يك ازدواجِ رو به رشد لازم است، ارتباطی نداشته باشد.
اما اين كتاب به چنين موضوعاتی نیز  می پردازد. در مکاشفه 2: 4 و 5 عيسی برای شرح كليسايی كه منحرف شده و به بيراهه رفته بود از قياس و تشبيهی عاشقانه استفاده می كند. عيسی به كليسای افسس می گويد به يادآر كه از كجا سقوط كرده ای.
پس توبه كن و اعمالی را به جا آور كه در آغاز به جا مي آوردی. اين كليساها نيستند كه فقط از محبت نخستين خود دور می شوند بلكه ازدواج ها و ساير روابط مهم نيز ممكن است از محبتی كه در آغاز، آن ها را به هم وصل نموده و نزديك ساخته بود، فاصله بگیرند. عيسی مسيح از ٤ اصل و راهكار با لائوديكيه سخن می گويد كه اجرای آن ها می تواند كمكی به شما باشند تا رابطه زناشويی خود را از نو بنا کنید.

این چهار اصل عبارتند از: يادآوردن، برگشتن، توبه كردن، و دوباره انجام دادن.

و اگر متأهل نيستيد، می توانيد همين اصول را در دیگر روابط زندگی خود مانند خانواده يا دوستی های بسيار نزديك نيز اِعمال كنيد.

١- به ياد آريد

به کارهایی كه در روزهای اولِ با هم بودنتان انجام می داديد و موجب عشق و محبت بين شما گرديده بود، بیندیشید.
به مشكلات امروزتان نگاه نکنید بلكه به لحظات و روزهای خوش و شاد و شيرينی كه داشتيد فكر كنيد و به ياد آريد عشق و محبت شما با چه شور و شوقی شروع شد.

٢- برگرديد

تمركز و دقت خود را بر خدا برگردانيد. شما به راحتی می توانيد اجازه دهيد كه تمركزتان بر روی مشكلات، فشارها، تنشها و شغل تان باشد. اما اگر مايل هستيد كه به عشق و محبت نخستين خود برگرديد، بايد توجه و دقت خود را بر خدا معطوف سازيد.

٣- توبه كنيد

منظور از توبه این است كه تصميم می گيريد كه طرز فکر و عملكردتان را تغيير دهيد.عشق  يك احساس نيست اما گاهی اوقات منجر به احساسات زيادی می شود. در واقع عشق يك انتخاب است . يك تعهد، كه نفع ديگران را بر نفع خود ترجيح می دهيد و هر چيز ديگری سوای اين، عشق حقیقی نیست. اگر عشق صرفاً يك احساس می بود خدا آن را به ما امر نمی كرد. خدا در كلام خود بارها و بارها به ما حكم كرده كه آگاهانه انتخاب کنیم که به دیگران عشق بورزیم (كه همسران ما نيز شامل آن هستند). اگر همسرتان را به مانند عيسی مسيح دوست نداشته ايد، امروز این انتخاب را بکنید که به این عمل دست بزنید- این توبه حقیقی شماست.

٤- دوباره انجام دهيد

برای اولين باری كه عاشق شديد و كارهایی كه آن وقت ها می كرديد، در حال حاضر نیز به همان کارها دست بزنید. احساسات هميشه نتیجه اعمال ما هستند. برای شما راحت تر است كه بر اساس احساسات خود عمل كنيد تا اينكه احساس كنيد بايد کاری بکنید. اگر منتظريد كه احساس خوب به شما دست بدهد و احساس عشق و محبت كنيد، در آن صورت دشمن شما شيطان اطمینان خواهد یافت كه هرگز به آن احساس دست نخواهید یافت!
اما وقتی انتخاب می كنيد كه با عشق و محبت رفتار نمائيد، اینجاست که احساسات نیز بر می گردند.

عشق و محبتی كه منجر به رابطۀ پايدار است، بالآخره از هر ازدواجی سر بر می کشد.
سؤال اين است: وقتی اين اتفاق بیفتد عکس العمل شما چیست؟
این فکر را که از کسی که دوستش دارید باید یک روز جدا شوید، از خود دور کنید و بجای آن تصميم بگیريد عشق و محبت را در خود مجدداً شعله ور سازيد .
وقتی اين ٤ اصل را انجام می دهيد يعنی به يادمی آوريد، برمی گرديد، و توبه می كنيد و دوباره کارهایی را که در اوایل عشق و عاشقی مشغول بودید، تكرار می كنيد، عشق و محبت را بار دیگر در خود شعله ور ساخته و زنده می کنید.

نوشته: کشیش ریک وارِن- 10 ژوئن 2021

ترجمه: شبنم ابراهیمی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO