خانوادۀ مسیحیزندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجکلیسامسئلۀ رنج

خدا چگونه از ضعف های ما استفاده می كند؟

5/5 - (102 امتیاز)

خدا چگونه از ضعف های ما استفاده می كند؟

“ای برادران، می خواهم بدانيد كه آنچه بر من گذشت، در عمل به پيشرفت انجيل انجاميد.” (فيليپيان 1: 12)

دوست و همکار عزیزم، تو نقاط قوت باورنكردنی داری. شاید سخنرانی ماهر باشی و يا رهبری با استعداد و شايد هم مشاوری تأثير گذار، اما به خاطر هيچ يك از اين نقاط قوتت تبدیل به شاهدی عالی در جهان نمی شوی بلکه شهادت تو به خاطر ضعف های توست که مؤثر واقع می شود.

آنچه بی ايمانان را تحت تأثير قرار می دهد، نحوۀ برخورد تو با ناملایمات زندگی است و نه کامیابی ها. رنج و سختی های تو و نه موفقیت توست که به تو اعتبار و ارج و قُرب می بخشد. این وفاداری و امانت توست و نه شهرت که تو را در جامعه محترم می سازد.

پولس رسول از درد و رنج خود برای شاهد مسیح بودن با مهارت خاصی استفاده می نمود.

او از سياه چال داخل زندانی واقع در روم چنین نوشت: “ای برادران، می خواهم بدانيد كه آنچه بر من گذشت، در عمل به پيشرفت انجيل انجاميد.” (فيليپيان 1: 12)

پولس از مصیبت های خود به عنوان الگویی برای پیامی که خدا به او داده بود، استفاده نمود. او در حالی كه در زندان به غُل و زنجير كشيده شده بود، نامه هايی به كليساها نوشت كه بخش مهمی از كتاب عهد جديد را تشکیل داد!

در دوم قرنتيان 6: 4 پولس رسول می فرماید: “بلكه در هر چيز شايستگی خود را نشان می دهيم، آن گونه كه از خادمان خدا انتظار می رود.” این شامل طرز برخورد تو با دردها، خطاها، شکست ها، مشکلات، اشتباهات، گناهان و هر اتفاق بدی می شود که در زندگی ات رُخ داده است!

در شرايط خوب نیازی به قدرت خدا نیست چون چنین شرایطی را هر كسی می تواند به راحتی بگذراند. اتفاقاً تحمّل صبورانۀ شرایط بد و دردناک، به قدرت خدا نیاز دارد.

دنيا پاسخ مناسبی برای اینکه چطور با بردباری و صبر می توان تحمّل کرد، ندارد. اما پيروان مسيح با صبر و شكيبايی هر نوع

رنج و سختی و مشكلات را به جان می خرند تا شاهدانی برای خبر خوش او باشند.

عميق ترين خدمت تو از عمق زخم های تو بر می خیزد و مؤثرترین پیام زندگی تو از میان دردهای تو ظاهر می شود. در هر قسمت از زندگی ات كه درد و رنجی را تحمّل کرده ای، شهادتی با ارزش وجود دارد.

راستی از این شهادت خود چگونه می خواهی برای بیرون آوردن افراد از یأس و نومیدی و سوق دادن آنها به پُری زندگی در مسیح استفاده کنی؟

نوشتۀ: کشیش ریک وارِن

ترجمۀ: شبنم ابراهیمی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO