سؤالات کاربران

آیا خدا افکار، اعمال و رفتار انسان ها را کنترل می کند؟

رای بدهید

پاسخ ما: دوست گرامی سلام، از سؤال شما کمال تشکر را داریم. کتاب مقدس به آزادی انتخاب انسان معتقد است و اعمال و افکار انسانی توسط خدا و هیچ کس دیگر کنترل نمی شود، ولی البته ما بخاطر اعمالمان پاسخگو هستیم. انسان آزاد است که انتخاب کند، ولی در قبال اعمال خود نیز مسئولیت دارد.

نظر کاربر در بارۀ پاسخ: سلام علیکم ضمن عرض تشکر و قدر دانی از پاسخ شما به سوال بنده و آرزوی عاقبت بخیری برای شما اشکالات پاسخ شما به سوال بنده: 1. کنترل کردن و نظارت بر اعمال و افکار تناقضی با اختیار انسان ندارد؛ اینکه خداوند تعالی اعمال انسان را می بیند و از افکار او آگاهی دارد و یا حضرت مسیح شاهدی از طرف خداوند بر رفتار مردم و دینداری آنان است، باعث سلب اختیار از افراد نیست. 2. اگر رفتار و افکار ما تحت نظارت و ثبت و ضبط نیست چگونه در برابر آن پاسخگو خواهیم بود، اگر کنترلی وجود ندارد پس از کجا و به چه چیزی مورد سوال قرار خواهیم گرفت تا پاسخگو باشیم؟ به نظرم در آیین مسیح نیز این اعتقاد وجود دارد که خداوند و برخی شاهدانی که او انتخاب کرده است، مانند فرشتگان یا حضرت مسیح سلام الله علیه، از کارهای بندگان آگاهی دارند. بخشی از پاسخ شما عرض من را تایید میکند، اما این سخن نیاز به شاهد و دلیل از کتاب مقدس دارد. منتظر پاسخ شما در این باره هستم. خدا نگهدار.

پاسخ ما: دوست بسیار عزیز، متشکرم برای نظری که داده اید و نظر شما برای بنده بسیار محترم است. وقتی از کنترل افکار و اعمال صحبت می کنیم یعنی مسئولیت با کسی است که آن را کنترل می کند. خدا هرگز اعمال و افکار ما را کنترل نمی کند، مگر آن که ما از او بخواهیم که افکار ما را تحت تسلط خود قرار دهد. پاسخگویی ما به خدا در برابر اعمال ما هیچ خدشه ای بر آزادی انتخاب انسان وارد نمی کند و نشانۀ کنترل خدا نیست. خدا ما را آزاد آفریده. آزادی بدون مسئولیت همان چیزی است که امروزه در دنیای ما اتفاق می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO