زندگی روزمره مسیحی

،مقاله ای در مورد غسل تعمید فلسفه غسل تعمید ، انواع رایج غسل تعمید ، چگونگی انجام غسل و آیا اینکه شما قبل از غسل تعمید یک مسیحی محسوب میشوید یا نه؟

رای بدهید

در زیر بعضی از مطالبی که در باره تعمید آب در وب سایت پرپاسخ موجود است برای شما ارسال می دارم:

تعمید

کلمه‌ای که در یونانی برای تعمید به‌کار رفته، به معنی «فرو رفتن» می‌باشد. تعمید به‌ منزله آیین ورود به مسیحیت و کلیسا است. همان گونه که یک زن و مرد به یکدیگر دل می‌بندند و در آخر طی مراسمی در کلیسا و در محضر، پیوند خود را علنی و رسمی می‌سازند، انسان نیز وقتی ایمان آورد، طی مراسم و آیین تعمید، تعهد خود را به پیروی از مسیح علنی می‌سازد و بر آن شهادت می‌دهد.

آیین تعمید در مسیحیت آنقدر اهمیت دارد که مسیح در مأموریت بزرگ خود به رسولانش فرمود که مردم را شاگرد سازند و ایشان را تعمید دهند. پطرس رسول نیز در روز پنطیکاست به داوطلبان گفت که توبه کنند و تعمید بگیرند (اعمال ۲:‏۳۸). اعتقادنامه نیز بر این اهمیت تأکید گذاشته است.

 

مفهوم تعمید

میان فرقه‌های مختلف مسیحیت در خصوص مفهوم تعمید، اختلاف نظر هست. بعضی با استناد به اعمال ۲:‏۳۸، آن را وسیله‌ای برای کسب آمرزش گناهان یا انتقال فیض خدا می‌دانند. به بیانی ساده، معتقدند که خدا مقدر ساخته که فیض خود را از طریق برگزاری این آیین به شخص منتقل سازد. بعضی دیگر از فرقه‌ها نیز معتقدند که تعمید، تنها یک نماد و سمبل است و به‌خودی خود کاری انجام نمی‌دهد.

 

تعمید نوزادان و خردسالان

آن دست از کلیساهایی که تعمید را وسیله انتقال فیض می‌دانند (کلیسای اسقفی یا انگلیکن، کلیسای پرزبیتری یا انجیل، کلیسای لوتری و کلیسای متودیست)، نوزادان را تعمید می‌دهند تا فیض خدا از همان ابتدا شامل حال آنان شود. کلیساهایی که تعمید را تنها نماد ایمان و نجات می‌دانند (کلیساهای باپتیست، پنطیکاستی، و کریزماتیک)، تنها کسانی را تعمید می‌دهند که به سن درک رسیده و با اراده آزاد خود، به مسیح ایمان آورده باشند.

 

روش تعمید

در عهد جدید آشکارا آمده که تعمید از طریق فرو رفتن در آب انجام می‌شده است. گرچه در این زمینه حکم صریحی داده نشده، اما می‌دانیم که در آن روزگار چنین رسمی متداول بوده است. اما از اواخر عهد رسولان، به شهادت کتاب «دیداکه» (اواخر سده اول میلادی)، متداول شد که در جاهایی که آبْ کمیاب بود، با ریختن آب، سه مرتبه، به نام پدر و پسر و روح‌القدس، تعمید دهند. امروزه بسیاری از کلیساها همین روش را دنبال می‌کنند.

 

توصیه ما

توصیه ما این است که هر فرد، تابع تعلیم کلیسای خود باشد و در این زمینه تعصب به‌خرج ندهد و دیگران را که نظری متفاوت دارند محکوم نسازد.

نویسنده: آرمان رشدی

 

اهمیت تعمید مسیحیان چیست؟

مطابق کتاب مقدس، تعمید مسیحی شهادتی ظاهری است از آنچه دردرون زندگی یک ایماندار اتفاق افتاده است. تعمید مسیحی هویت ایماندار را با مرگ، تدفین و رستاخیزمسیح به تصویر میکشد. کتاب مقدس میگوید: "آيا نمیدانيد كه جميع ما كه در مسيح عيسی تعميد يافتيم، در موت او تعميد يافتيم؟ پس چونكه در موت او تعميد يافتيم، با او دفن شديم تا آنكه به همين قسمی كه مسيح به جلال پدر از مردگان برخاست، ما نيز در تازگی حيات رفتار نمائيم" (رومیان 6: 3-4). در تعمید مسیحی، مرحله فرو رفتن در آب، دفن شدن با مسیح را به تصویر میکشد و عمل خارج شدن از آب، نشان دهندۀ رستاخیز عیسی مسیح است. قبل از تعمید یافتن، دو شرط وجود دارد: 1ـ شخصی که میخواهد تعمید یابد، لازم است که عیسی مسیح را به عنوان نجات دهندۀ خود پذیرفته باشد، و 2ـ باید بداند که تعمید، حاکی از چیست. اگر شخصی، عیسی مسیح را به عنوان نجات دهنده اش پذیرفته باشد، و بداند که تعمید گامی است برای اطاعت و اعلام آشکار ایمان او به مسیح، و مشتاق تعمید یافتن باشد، دلیلی برای منع کردن او از تعمید وجود ندارد. طبق گفتۀ کلام خدا، تعمید گامی ساده برای پیروی و اعلام علنی ایمان به عیسی مسیح ( که تنها راه نجات است) میباشد. تعمید مسیحی امر مهمی است، چرا که گامی است از اطاعت، اعلام علنی ایمان به مسیح و تسلیم شدن به او، و هویت یافتن با مرگ، تدفین، و رستاخیز عیسی مسیح.  

شرایط تعمید آب–  معنای تعمید آب-  مراسم تعمید-  وظایف بعد از تعمید آب

هر کس که از گناهان خود توبه کرده و توسط ایمان به عیسی مسیح آمرزش گناهان خود را یافته است و ایمان دارد که عیسی مسیح، برای گناهان او بر صلیب قربانی شده و از مردگان روز سوم برخاسته و خداوند و پسر خدا است و نجات دهنده ما است  و آن را اعتراف می کند، می تواند تعمید آب یابد.

 

1- تعمید آب چه چیزهایی نیست؟

تعمید آب پاک شدن از گناه نیست.

تعمید آب یک ثواب نیست.

تعمید آب غسل بدنی نیست.

تعمید آب با شایستگی ما نیست بلکه به شایستگی عیسی مسیح.

 

 2- تعمید آب چه چیزهایی هست؟

– تعمید آب، اعتراف ایمان است.(مرقس 16:16)

– تعمید آب، پیوستن به کلیسا و اعلام جدا شدن از دنیای گناه آلود و سیستم حاکم بر آن است.(اعمال رسولان 41:2)

– با تعمید آب اعلام می کنیم که گناهان ما شسته شده و ما شخص جدیدی شده ایم.(اعمال رسولان 16:22)

– با تعمید آب اعلام می کنیم که طبیعت کهنه گناه آلود ما با مسیح دفن شده و با طبیعت تازه الهی، با قیام عیسی مسیح تولد تازه یافته ایم.(رومیان4:6)

– با تعمید آب اعلام می کنیم که داوری ای که بر دنیا است، بر ما قرار ندارد و ما از این داوری رهایی یافته ایم.(اول پطرس 3: 19- 23)

– تعمید شروع زندگی ایمانی ما است.

 

چگونگی مراسم تعمید

در کتاب مقدس کاملاً مشهود است که تعمید در آب به همراه غوطه ورشدن در آب است. خود کلمه تعمید به معنای دفن شدن  یا غوطه ور شدن می باشد.

مطابق متن صریح کتاب مقدس، بارها اشاره شده که افراد وارد آب شدند و از آب بیرون آمدند. شخص می بایست کاملاً در آب دفن شود و از آب بیرون بیاید. بدینوسیله اعلام می کنیم که با مسیح مرده و دفن شده ایم و با او از مرگ برخاسته ایم و در زندگی جدید با مسیح زندگی می کنیم. در تعمید عیسی اشاره شده که عیسی پس از تعمید بی درنگ از آب در آمد(متی 3: 16؛ مرقس 1: 10) در مورد خواجه سرا نیز می خوانیم که با فیلیپس به آب در آمدند و بیرون آمدند(اعمال رسولان 8: 36-39)

در بعضی از کلیساهای مسیحی، مرسوم است که کودکان را تعمید آب می دهند. این کاملاً بر خلاف تعلیم کلام خداست. تعمید پس از ایمان آوردن به مسیح اتفاق می افتد و یک طفل چند ماهه نمی تواند تصمیم بگیرد که به مسیح ایمان بیاورد. در کتاب مقدس حتی یک نمونه از تعمید کودکان وجود ندارد و تمام کسانی که تعمید در آب گرفتند،  افراد بالغ بوده اند.

 

مراسم

ابتدا شهادت شما شنیده می شود که مسیح چه کاری در زندگی شما کرده و برای شما چه مفهومی دارد.

هر کس لباس سفید(پیراهن و شلوار) خود را به همراه حوله با خود می آورد.

حالت قرار گرفتن در آب- در کنار تعمید دهنده می ایستید و دستهای خود را بصورت ضربدر بر سینه خود قرار می دهید و پس از دعا برای شما و درخواست اعتراف ایمان شما، شما را به نام پدر و پسر و روح القدس به دستور عیسی مسیح تعمید می دهیم.

 

وظایف بعد از تعمید یک ایماندار به مسیح

1. ایماندار به مسیح می باید هر روز کتاب مقدس را مرتباً بخواند و از آن تغذیه روحانی شود (کولسیان 16:3)

2. ایماندار به مسیح در جلسات کلیسایی  می باید مرتباً و بی وقفه شرکت کند و وفادارانه، خود را عضوی از خانواده خدا در کلیسا بداند. ما با تعمید در بدن مسیح قرار می گیریم و عضوی از بدن جهانی و محلی مسیح می شویم (عبرانیان 25:10)

3. ایماندار به مسیح به کلیسای محلی اش می باید هر ماه ده یک (10%) درآمدش را وفادارانه هدیه کند. (متی 23:23)(ملاکی7:3-11)(عبرانیان2:7) مسیح فرمود این کار را می بایست کرد. و این چیزی نیست که فقط در شریعت باشد بلکه ابراهیم نیز که قبل از اعطای شریعت زندگی می کرد به ملکیصدق ده یک داد. با این کار اعلام می کنیم که مالک اموال ما خدا است. در حقیقت همه مال ما مال خدا است و ما فقط ناظر هستیم.

4. رهبران خود را اطاعت و احترام کنید.(عبرانیان17:13)

5. خدمت خود را در کلیسا پیدا کرده و با وفاداری آن را بخوبی انجام دهید.(اول قرنتیان12 و رومیان4:12-8)

6. مژده انجیل را می باید در هر جا اعلان کرد و از اعتراف ایمانمان و بیان پیغام انجیل تا سرحد مرگ دست نکشیم (متی18:28-19)(مرقس 15:16)( لوقا 24: 47 )

7. در محبت به خدا و مردم رشد کرده و هر روزه تلاش ما این باشد که محبت خدا را به دیگران نشان دهیم- چه نزدیکان و چه دوستان و چه دشمنانمان. (افسسیان18:3-19)(متی 43:5-48)

مسلماً در انجام این وظایف ضعفها و قصوراتی خواهد بود ولی نباید ناامید شویم و بقول کلام خدا اگر چه بیافتیم باز برخیزیم و در این مسیر زیبای شبیه مسیح شدن از روح خدا قوت بیابیم تا او را و کلیسایش را محبت و اطاعت کرده – هر روز شاهد اعمال عظیم خدا در زندگیمان باشیم.

نویسنده : کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO