زندگی روزمره مسیحی

برای زندگی در راستی، دور زدن ممنوع!

5/5 - (2 امتیاز)

?⛔ «و اینک به زودی می آیم و اجرت من با من است تا هر کسی را بحسب اعمالش جزا دهم.». (مکاشفه ۲۲: ۱۲)

برای برگشتن به خانه آژانس گرفتم. راننده برای اینکه در ترافیک گیر نکند از کوچه و پس کوچه می‌رفت. وارد کوچه ورود ممنوع شد و با زرنگی چند خیابان اصلی پر ترافیک را پشت سر گذاشت.
بالاخره سکوت را شکستم و گفتم: در طی روز چندبار از ورود ممنوع یا دور زدن ممنوع، مسیر را کوتاه می کند؟
گفت: هر وقت لازم باشد.
گفتم: ما در زندگی خود ممکن است از کوچه های فرعی و ورود ممنوع بارها رد شویم و شاید هیچوقت هم بخاطر زرنگی، گیر پلیس نیوفتیم. ولی از دست خدا نمی توانیم فرار کنیم و بالاخره روزی فرا می رسد که باید جریمه خلافکاری های خود را بپردازیم.
هدفم قضاوت او نبود بلکه می خواستم از این فرصت پیش آمده برای بشارت کلام استفاده کنم.
ابتدا با جواب هایی که می داد منهم با دلایل ساده ای برایش توضیح دادم که هیچ کدام از این توجیهات برای خدا قابل قبول نیست و اعمال ما با معیارهای خدا بر اساس قدوسیت و راستی در کتاب مقدس سنجیده می شود.
صحبت به گناهان بشر و پرداخت جریمه آن توسط مسیح ادامه یافت.
بخاطر همه حرفها کلی از من تشکر کرد و گفت که تاکنون چنین تصوری از زندگی و خدا نداشته.
تیطس در رساله خود می گوید که سابقاً چقدر گمراه و نافرمانبردار و اسیر انواع شهوات بوده و در حسد و خباثت بسر می بردیم. مهربانی و لطف و رحمت خدا شامل حال ما شد و ما نجات یافتیم.
او به ایمانداران می گوید که بکوشند تا در اعمال نیکو مواظبت نمایند زیرا که این امور برای انسان نیکو و مفید است.
قبل از نجات ما برحسب تسلط گناه، برده امیال نفسانی خود بودیم . ولیکن در مسیح خلقت تازه ای شده ایم که خون و جسم در آن دخیل نیست.
در خلقت نو، تقلب، دروغ، رشوه، چاپلوسی و چرب زبانی، جاه طلبی و هر نوع ناراستی دیگر هیچ جایی ندارد. همه اینها مربوط به زندگی گذشته ما بود.
راستی جز ء جدایی ناپذیر زندگی یک مسیحی است. پولس رسول می گوید:
«و برای پایهای خود راههای راست بسازید تا کسی که لنگ باشد، از طریق منحرف نشود، بلکه شفا یابد.» (عبرانیان ۱۲: ۱۳)
به یاد دارم روزی یک ایماندار به من گفت که اگر بخواهد در شغلی که دارد، راست بگوید درنهایت ورشکست خواهد شد.
او می گفت در صنف من دروغ یعنی پیشرفت! و راستگویی باعث پسرفت است.
توصیه من این بود که به مدت یک ماه روش کارش را عوض کند و با دعا و کمک از روح القدس که روح راستی است حقیقت را بگوید و اگر به مشکلی برخورد، باز همان روش قبلی را درپیش بگیرد.
بعد از مدتها که بار دیگر ایشان را دیدم شهادت داد که اولش می ترسیدم ولی برخلاف انتظارم کارم برکت یافته. او اقرار کرد که بله امکان آن وجود دارد که در راستی و حقیقت گویی در این دنیای پر از تزویر و ناراستی و دروغ، پیشرفت کرد.
فرزندان خدا برای داشتن یک زندگی پاک و در راستی ، بها می پردازند. عیسا گفت که راهی که مؤدی به حیات است، راهی ست تنگ و دشوار و روندگان آن از لحاظ تعداد کم هستند. چون نفس انسان به بدی و شرارت تمایل دارد و از سختی ها گریزان است و راحت طلبی، مطلوب تر است.
اگر تصمیم بگیریم که در راستی زندگی کنیم، از حمایت خدا برخوردار می شویم و او نخواهد گذاشت که فرزندانش محتاج نان و دیگر نیازهای زندگی شوند.
او همیشه با ما می ماند.

«و این است کارهایی که باید بکنید: با یکدیگر راست گویید و در دروازه های خود انصاف و داوری سلامتی را اجرا دارید. و در دلهای خود برای یکدیگر بدی میندیشید و قسم دروغ را دوست مدارید، زیرا خداوند می گوید از همه این کارها نفرت دارم.»
(زکریا ۸: ۱۶ و ۱۷) ⛔?

یادداشتی از خواهر گرامی مان ر.پ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO