پاسخ به اسلام

عیسی یا محمد؟ مقایسه ای میان بنیانگذاران دو مذهب بزرگ جهان: جنگ-طرز برخورد با دشمنان

5/5 - (1 امتیاز)

جنگ – طرز برخورد با دشمنان

عیسی مسیح:

در لوقا 9: 54 و 55 عیسی شاگردان خود را از اینکه درخواست نابودی شهری که او را رد کرده بود، نمودند به شدت توبیخ کرد و نیز در لوقا 22: 52 اشاره شده که شاگردان عیسی با سربازانی که قصد دستگیری او را داشتند به مقابله برخاستند ، اما او مانع آنان شد و حتی فردی را که به ضرب آنها مجروح شده بود، شفا بخشید.

محمد:

به پیروانش دستور داد تا با حمله به افراد غیر مسلمان با آنان بجنگند: سوره توبه آیه 5 و 29، از آخرین سوره هایی است که محمد بیان نموده. اساساً همیشه شاهد این هستیم که هر گاه گروه محمد ضعیف بوده اند، او به پیروانش فرمان تعامل و سازش را می داد. وقتی مسلمانان قدرت را به دست گرفتند او به آنها فرمان داد تا اسلام را با زور گسترش دهند. ابوبکر، عُمَر و عثمان به جنگهای تهاجمی محمد ادامه دادند.

در زیر به تعداد اندکی از بسیاری از فعالیتهای محمد اشاره می نماییم:

– قتل عام بیش از 800 اسیر مرد یهودی ( سوره احزاب آیه 26)

– هنگام ورودشان به مکه، دستور اعدام ده نفر را صادر نمود که سه نفر از آنان دختران اسیری بودند که محمد را قبلاً مورد تمسخر قرار داده بودند. به کتاب ” زندگی محمد” مراجعه شود.

– او به شهر یهودی نشین خِیبَر هجوم آورد و اقدام به شکنجه یکی از رهبران آنان نمود تا اعتراف به محل دفن مقداری از پولهای مخفی شده اش بنماید. پس از امتناع این یهودی از سخن گفتن و در حالی که نیمه جان بود، محمد دستور داد تا سرش را از تن جدا کنند. به کتاب ” زندگی محمد” مراجعه شود.

توضیح:

هیچ کس نمی تواند این را به خاطر خود راه دهد که عیسی مسیح دختران اسیری را که سالها پیش او را مورد تمسخر قرار داده باشند، محکوم به مرگ نماید. او پیامی والاتر و روش زندگی بهتری را برای ما به ارمغان آورد. این را نیز هرگز نمی توان تصور کرد که عیسی شخصی را به خاطر عدم نشان دادن محل پولهای دفن شده، شکنجه دهد و پس از آن دستور اعدام او را صادر نماید. زندگی او عاری از حرص و طمع بود.

محمد می بایست شخصی بسیار بی رحم بوده باشد. آیا کشتن چند دختر اسیر به علت تمسخر او، عملی عادلانه به نظر می رسد؟  آیا این امر، منطقی یا عاقلانه است؟ آیا شخصی که به خاطر کسب پول، کسی را شکنجه دهد و بالآخره بکشد، نشانگر فردی است که جامعه بشری می باید از او پیروی، اطاعت و انقیاد نماید؟

نوشته: سیلاس

برگرفته از وب سایت: www.answering-islam.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO