پیام های کشیش جلیل سپهرخانوادۀ مسیحی

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت یازدهم)

رای بدهید

حفظ رابطۀ سالم در زناشویی (قسمت یازدهم)
صلحی که با جنگ نیکو بدست نیاید به جنگی ابدی می انجامد.

پولس به تیموتائوس جوان گفت:
برای رؤیایی که داری “جنگ نیکوی ایمان” را بکن تا به حیات جاودانی که دعوت شدی و اعتراف نیکو کردی برسی. (اول تیموتائوس 6: 12)

از جنگیدن سالم برسر قالب های فکری و چهارچوبه ها و مرز و خط کش های شخصیتی و اخلاقی و روحی یکدیگر هرگز نهراسید. جنگیدن سالم تنها راهِ به تفاهم رسیدن، و تفاهم سالم تنها راهِ به صلح ابدی دست یافتن است.

رابطه را با جنگ نیکو بین تفاوت ها، تضادها، ناهماهنگی ها و ناهمخوانی هایتان شروع کنید. نه صحبت در مورد علایق مشترک و نظریات موافق و سلیقه های هماهنگتان. اگر در تفاوت و تضادها معقولانه و خردمندانه به تفاهم رسیدید، آن وقت رابطه را در صلح و سلامتی ادامه خواهید داد.

در چهار موضوع اصلی باید جانانه بجنگید:
1- خط قرمز هایتان را بی پروا و جسورانه اعلام کنید.
2- خواسته و آرزو و انتظارتان را بدون تخفیف دادن اعلام کنید.
3- ضعف و نقص و کمبود هایتان را بدون پرده پوشی اعلام کنید.
4- باور و ایمان و اعتقادات و طرز تفکرتان را بدون خجالت اعلام کنید.

و بر سر این ها دلیرانه و جسورانه بجنگید. اصلاً هم کوتاه نیایید .اگر قرار است فردا به خاطر این موارد زیر سؤال بروید و سرزنش شوید، بهتر است همین حالا که هنوز “نه به بارست و نه به دارست” سرزنش شوید.

چقدر مهم است هواپیمایی که قرار باشد در آسمان کار نکند همین حالا که از روی باند فرودگاه حرکت نکرده از کار بیفتد. البته که ناراحتید چون از سفر عقب مانده اید ولی در عوض زنده اید تا با هواپیمای دیگری سفر کنید.

از یک بار “نه گفتن” به کسی که یک عمر مجبور باشید به هر خواسته اش برخلاف میل تان “بله” بگویید، نترسید. این اوج توفیق شما در حفظ فرصت سالم برای ایجاد رابطۀ سالم است.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO