پاسخ به اسلام

عیسی یا محمد؟ مقایسه ای میان بنیانگذاران دو مذهب بزرگ جهان: زنان و ازدواج

3.7/5 - (3 امتیاز)

زنان و ازدواج

عیسی مسیح:

هرگز ازدواج نکرد. او زنان را شفا داد و گناهانشان را بخشید و آنها را تشویق کرد. کتاب مقدس در عهد جدید به ما می آموزد که شوهران می بایست همسران خود را محبت کنند و با ایشان با خشونت رفتار نکنند (کولسیان 3: 19 و افسسیان 5: 25)، و این که زنان و مردان در مسیح ارزش برابر دارند غلاطیان 3: 28 ، و نیز با آنان باید با احترام و ظرافت زیاد رفتار شود (اول پطرس 3: 7).

محمد:

او به پیروان مرد خود فرمان داد تا زنان نامطیع خود را کتک زنند. او به مردان اجازه داد تا زنان خود را که همواره نا اطاعتی می کنند، با زدن تنبیه کنند.

سوره نساء آیه 34: ” و زنانی که از سرکشی و نافرمانی آنان بیم دارید، پندشان دهید، و در خوابگاه از آنان دوری کنید، و آنان را با زدن تنبیه کنید.”

آیه بالا در رابطه با زنی که شوهرش او را سیلی زده بود، و هنوز جای انگشتان مرد بر روی صورتش بود، گفته شده. در ابتدا محمد به او (زن) گفت ” آن را تلافی کن” ، و فوراً افزود: ” صبر کن تا در مورد آن کمی فکر کنم”. اینجا بود که آیه فوق نازل شد، و در ادامه محمد گفت: ” ما ( او و آن زن ) یک چیز می خواستیم ، اما الله چیزی دیگر.”

در حدیث نیز در مورد زنان بسیار گفته شده :

محمد گفته که زنان در اصل آنقدر شریر هستند که تعداد زیادی از جمعیت جهنم را تشکیل می دهند. البخاری ادامه می دهد:

جلد 1، # 301 : ” ای زنان ! صدقه دهید ، چون من دیدم که بیشتر ساکنان آتش جهنم شما(زنان) هستید. آنان (زنان) سؤال کردند،” چرا اینگونه است، ای رسول الله؟” او پاسخ داد، ” شما همواره لعنت می کنید و نسبت به شوهرانتان ناسپاس هستید.”

حدیث جلد اول ، # 28: رسول الله فرمود: ” به من آتش جهنم را نشان دادند و بسیاری از ساکنانش زنان ناسپاس بودند” از او پرسیدند” آیا آنان به الله ایمان نداشتند؟” ( یا آنان از الله ناشکر بودند؟) ، او جواب داد ” آنان از شوهران خود ناسپاسی می کنند و از لطف و نیکویی که در حقشان شده ناشکرهستند…”

در صحیح مسلم آمده که زنان در بهشت اقلیت را تشکیل می دهند.

جلد 4 # 6600 : ” به گزارش امران حسین  رسول الله می فرماید : در میان ساکنان بهشت، زنان اقلیت را تشکیل می دهند.”

با جمع بندی این دو حدیث، پی می بریم که محمد اینگونه اظهار داشت که زنان در بهشت اقلیت را تشکیل می دهند، و اکثریت را در جهنم. پس این یک  نسبیت آماری نیست که  تعداد زنان از مردان بیشتر است، بلکه محمد زنان را خطاکارتر از مردان به شمار می آورد. و علت اینکه زنان بیشتری در جهنم بودند ناشکری زنان نسبت به  شوهرانشان می باشد!

 همچنین محمد اعلام کرد که زنان از مردان کم هوشتراند.

حدیث جلد اول # 301:

” … پس او ( محمد) از کنار زنان گذشت و گفت: ” ای زنان صدقه دهید چون من دیدم که بیشتر ساکنان آتش جهنم شما هستید.” آنان پرسیدند: ” چرا اینچنین است ای رسول الله؟” او پاسخ داد: ” شما همواره لعنت می کنید و نسبت به شوهرانتان ناسپاس هستید. من هرگز کسی را مانند شما کم عقل و بی دین ندیدم. یک مرد عاقل و هوشمند می تواند به وسیله بعضی از  شما گمراه گردد.” زنان پرسیدند: ” ای رسول الله، در عقل و دین ما چه کمبودی هست ؟” او گفت: ” آیا شهادت دو زن برابر با شهادت یک مرد نیست ؟ ” آنان سخنش را تأیید کردند. ” این نشانه کمبود در عقل اوست…”

توضیح:

مسیح به ما می آموزد که از دیدگاه خدا زن و مرد ارزشی برابر دارند: ” در مسیح نه زن و نه مرد هست و آنها یک هستند” . از نظر اجتماعی، مسیح با آنان مطابق با فیض و رحمت الهی برخورد می کرد.

محمد زنان را به صورت برده و آزاد می دید. حتی امروزه نیز در کشورهای اسلامی زنان در درجه دوم قرار دارند و تحت سلطه مردان می باشند. این به علت مقامی است که محمد برای آنان در آموزه هایش قائل نشده است!

نوشته: سیلاس

برگرفته از وب سایت: www.answering-islam.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO