سؤالات کاربرانکتاب مقدس

چرا خدا نمی خواست که آدم و حوا میوه درخت دانش را بخورند؟اینو دیروز یک آتئیست ازم پرسید. نمیدونستم بهش چی بگم. و گفت آیا خداتون مخالف علم و آگاهی هستش؟

رای بدهید

چرا خدا نمی خواست که آدم و حوا میوه درخت دانش را بخورند؟ اینو دیروز یک آتئیست ازم پرسید. نمی دونستم بهش چی بگم و گفت آیا خداتون مخالف علم و آگاهی هستش؟

متأسفانه دوست آتئیست شما توجه دقیقی به کلام خدا نکرده، چون در صورتی که دقیق تر به کلام خدا توجه کنیم متوجه می شویم که در کتاب پیدایش در باره میوه درخت شناخت نیک و بد سخن می گوید و نه درخت دانش. شیطان برای فریب حوّا به دروغ به او گفت میوه این درخت دانش افزا است و در واقع او را فریب داد. میوه این درخت، باعث شناخت نیک و بد می شد و به هیچ عنوان دانش افزا نبود. به کلامی دیگر انسان با خوردن این میوه وارد حیطه شناخت بدی می شد و مطابق اصل نسبیت، در برابر این بدی است که نیکی نیز مفهوم پیدا می کرد. در واقع با خوردن میوه این درخت انسان می خواست ادعا کند که خداست.

کلام خدا، به هیچ عنوان با علم و دانش مخالفتی ندارد و برای اطلاع شما این کلیسا بوده که اولین بیمارستانها و دانشگاهها را در تاریخ تأسیس کرده و نیز ظهور نهضت پروتستان در میان قرون 15 و 16 باعث روشنگری مردم اروپا و رشد فکری جهنده ای در آنجا شد که نتیجه آن رنسانس بود. قابل ذکر است که کتاب مقدس و خواندن و مطالعه آن باعث ایجاد انگیزه در افراد دانشمند بسیار زیادی در دنیا همچون آلبرت شوایتزر و دیوید لیوینگستون و توماس ادیسون و بسیاری از دانشمندان بزرگ دیگر شده که خدمات ارزنده و بجا ماندنی به جامعه بشری ما کردند.

در ضمن برای اطلاعات بیشتر در باره نظر مسیحیت در باره علوم و تأثیر مسیحیت در تاریخ دانش بشری، می توانید به مقالات مفصل و متعدد ما در وب سایت پرپاسخ دات کام مراجعه فرمایید.

پاسخ از: کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO