کتاب مقدس

قدرت کلام خدا

رای بدهید

قدرت کلام خدا

کلام خدا در آسمانها پایدار است (مزمور 119: 89؛ اشعیا 40: 8؛ 1پطرس 1: 24-25). کلام خدا ایستا نیست بلکه پویا و پر قدرت است (عبرانیان 4: 12) و کارهای عظیم انجام می دهد (اشعیا 55: 11).

1) کلام خدا، کلمۀ خلاق است.

بر اساس شرح آفرینش، “خدا گفت” و مخلوقات به وجود آمدند (پیدایش 1: 3-4، 6-7، 9). این فرآیند توسط نویسندگان مزامیر در “به کلام خداوند آسمانها ساخته شد” (مزمور 33: 6؛ آیه 9) و توسط نویسنده رساله به عبرانیان در “به ایمان فهمیده ایم که عالمها به کلمه خدا مرتب گردید” (عبرانیان 11: 3؛ 2پطرس 3: 5) خلاصه شده است. توجه داشته باشید که طبق گفته یوحنا، کلمه خدا که با آن همه چیز خلق گردید، عیسی مسیح بود (یوحنا 1: 1-3 و به موضوع خلقت، رجوع کنید).

2) کلام خدا قدرت دارد تا از خلقت حفاظت و نگاهداری کند.

از نظر نویسنده رساله به عبرانیان خدا “به کلمه قوت خود” حامل همه موجودات است (عبرانیان 1: 3؛ مزمور 147: 15-18). همانند کلمه خلاق، این کلمه نیز مربوط به عیسی مسیح است به همین علت پولس اصرار دارد که “در وی (عیسی) همه چیز قیام دارد” (کولسیان 1: 17).

3) کلام خدا قدرت دارد که به ما حیاتی تازه ببخشد.

پطرس شهادت می دهد که ما دوباره متولد شده ایم “نه از تخم فانی بلکه از غیر فانی یعنی به کلام خدا” (1پطرس 1: 23؛ 2تیموتائوس 3: 15؛ یعقوب 1: 18). به همین دلیل است که عیسی “کلمه حیات” خوانده می شود (1یوحنا 1: 1).

 

 

4) همچنین کلام خدا فیض، قدرت و مکاشفه ای را می بخشد که بدان وسیله ایماندارن در ایمان و سر سپردگی خود به عیسی مسیح رشد می کنند.

اشعیا از تصویر پر قدرتی استفاده می کند: “چنانکه باران و برف از آسمان می بارد و به آنجا برنمی گردد بلکه زمین را سیراب کرده آن را بارور و برومند می سازد و برزگر را تخم و خورنده را نان می بخشد همچنان کلام من که از دهانم صادر گردد خواهد بود” (اشعیا 55: 10-11). پطرس نیز زمانی که از خوردن شیر روحانی و بی غش کلام خدا سخن می گوید، همین افکار را منعکس می سازد تا در نجات خود رشد کنیم (1پطرس 2: 2).

5) کلام خدا شمشیر خدا است که به ما داده شده تا بدان وسیله با شیطان مبارزه کنیم (افسسیان 6: 17؛ مکاشفه 19: 13-15).

به یاد داشته باشد که در داستان پیروزی عیسی بر وسوسه های شیطان او هر بار با عبارت “مکتوب است” با شیطان مقابله می کند (یعنی به عنوان “کلام مصون از خطای خدا”، لوقا 4: 1-11؛ متی 4: 1-11).

6) سرانجام اینکه کلام خدا قدرت داوری نمودن، دارد.

انبیا عهد عتیق و رسولان عهد جدید بارها کلمات داوری را از خداوند دریافت کرده اند. عیسی نیز خود گفت که کلامش، رد کنندگان او را محکوم خواهد کرد (یوحنا 12: 48) و نویسنده رساله به عبرانیان می نویسد که کلام پر قدرت خدا “افکار و نیتهای قلب” را داوری می کند (عبرانیان 4: 12). به عبارت دیگر آنانی که از کلام خدا غفلت می کنند، روزی همان کلام، آنان را داوری خواهد کرد.

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO