خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعادعا و پرستش

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: به کشیدن دایره دور خود ادامه بده (روز هجدهم)

رای بدهید

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: به کشیدن دایره دور خود ادامه بده (روز هجدهم)

یوشع 6: 4

* نویسندۀ کتاب “دور خود دایره ای بکش” در کتابش چنین می نویسد که دوستی به اسم تونی داشت که در سال 1994 برای امری مهم به واشنگتن رفت تا شکایت خود را ارائه دهد. این امر مهم به منظور حفاظت از کودکان بود که در یکی از کانال های تلویزیونی، بلافاصله پس از برنامۀ کودکان برنامه ای مستهجن برای بزرگسالان پخش می شد که در صورتی که یکی از کودکان اشتباهاً به آن کانال مراجعه می کرد، این برنامه ها روح معصوم این کودکان را خدشه دار می ساخت و آن ها را تحت تأثیر قرار می داد.

تونی به خوبی به این امر واقف بود که این جنگ او بدون دعا به نتیجه نمی رسید. پس او با الهام  از کتاب یوشع، هفت بار دور ساختمان ریاست جمهوری آمریکا قدم زد و حتی دور آخر خود را نیز با فریادی بلند به پایان رساند. او می بایست به 435 اداره و 100 سناتور مراجعه می کرد.

تونی می دانست که دعا یعنی تفاوت میان این که ما برای خدا می جنگیم یا خدا برای ما! او پس از  دعایش به 220 اداره وارد شد و هر بار پاسخ منفی دریافت کرد. پس ناامیدانه به راهروی طبقۀ دوم رفت و روی سکویی که به طرف پنجره بود نشست و با خود چنین فکر کرد که آمدن من به اینجا بی فایده بوده. ولی او چنین ادامه می دهد که در همان جا برای اولین و آخرین بار صدای خدا را به وضوح شنید که می گفت: «آیا این تویی که کار را باید انجام دهی یا من؟» او پس از شنیدن صدای خدا قوت قلب یافت و برخاسته به کار خود ادامه داد. آن چه جالب توجه است این است که او پاسخ دعای خود را با مراجعه به اطاق 435 یعنی آخرین اطاق دریافت کرد!

* زمان بندی خدا بی عیب و نقص است. او هرگز دیر نمی کند، هرگز زودتر از  وقت عمل نمی کند بلکه همیشه سر وقت است.

* هرگز امید خود را از دست نده. ایمانت را از دست نده و به زودی خسته خاطر مشو. سؤال کن، جستجو کن و در را بکوب. شاید برای فرزند گمشده ات یا برای ازدواج شکست خورده ات یا برای کشور سوم و یا… دعا می کنی. برای هر آنچه دعا می کنی به دعاهایت ادامه بده.

* بعضی اوقات خدا ما را به آخرین لحظۀ صبر و ایمانمان می رساند و با این  عمل خود، روی شخصیت ما کار می کند.

* عزیزان اگر قوم اسرائیل روز ششم از دور زدن شهر اریحا مأیوس می شدند، چه اتفاقی می افتاد؟ آنها اولین شهر سرزمین موعود را از دست می دادند و حتی همبستگی و ایمانشان هم سست می شد.

*عزیزان هرگز خسته خاطر نشوید و به دعا ادامه دهید. چون آن دیوار بالآخره فرو می ریزد!

* اگر از طریق دعا عبور کنی، پیروزی حتمی است.

نوشتۀ مارک بَتِرسون

ترجمۀ آرمینه باباخانیان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO