پیام های کشیش جلیل سپهرزندگی روزمره مسیحیکلیسا

یکشنبه نخل تکرار یک ماجراست!

رای بدهید

یکشنبه نخل تکرار یک ماجراست!

سه هزار سال قبل داود پادشاه، کلام خدا را که به صورت ده فرمان نوشته شده بود و در صندوقی قرار داشت با رقص و شادمانی به اورشلیم  آورد. (دوم سموئیل ۶: ۱ تا ۱5)

اما  مردم کلام خدا را صرفاً به عنوان یک نماد مذهبی می پرستیدند. هرگز به آن نزدیک نمی شدند و آنرا نمی خواندند. فقط کاهنین به آن نزدیک می شدند و بعد هم هرچه دلشان می خواست از قول خدا به مردم می گفتند. به زودی ده فرمان خدا تبدیل شد به ششصد فرمان کاهنین. احادیث و روایات روحانیون جای کلام خدا را گرفت و معبد به وسیله مافیای کاهنین به بازار خرید و فروش گاو و گوسفند و کبوتر و تخت صرافان تبدیل شد.

روز یکشنبه نخل تکرار ماجرای ورود پیروزمندانه کلام خدا به اورشلیم است. البته این بار نه مانند ده فرمانی نوشته بر روی سنگ بلکه کلمه خدا در  قالب یک «عهد جدید» در جسم عیسی مسیح وارد اورشلیم شد تا مردم بتوانند شخصاً کلام خدا را ببینند، بخوانند و اقتدار آنرا بدون نیاز به کاهنین شخصاً تجربه کنند (متی ۲۱: ۸ تا ۱۱).

در چنین روزی، عیسی مسیح تخت کبوتر فروشان و صرّافان را در معبد واژگون کرد و به کاهنین فاسدی که به عنوان واسطه و دلال های مذهبی از اعتقادات مذهبی مردم سوءاستفاده می کردند گفت شما خانه عبادت خدا را به آشیانه دزدان تبدیل کرده اید و آنها را بیرون انداخت. نابینایان و مفلوجانی را که نزدش آمدند در همان لحظه شفا داد (متی ۲۱: ۱۲ تا ۱4).

روز یکشنبه نخل روز پاکسازی دل هایمان به عنوان معبدِ روحِ خدای زنده بر شما و خانواده عزیزتان مبارک باد.

 

جلیل  سپهر

@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO