مسئلۀ رنج

اگر خداوند عادل است: پس چرا دنیا اینقدر ناعادلانه و نامنصفانه بنا شده؟ چرا جلوی بمباران های اتمی و شیمیایی جنایت کاران گرفته نمی شود؟ چرا باید هزاران نفر در ویتنام و ژاپن به دست آمریکایی هایی که نام مسیحیت انجیلی را هم به دوش می کشند قتل عام شوند و کودکان و زنان بی گناه فلسطینی به وسیله ی قوم برگزیده خدا (رژیم صهیونیستی) قتل عام شوند و خداوند هیچ واکنشی نشان ندهد؟ آنچه عیان است این است که ناعدالتی در دنیا فقط محصول رفتار شیطان یا انسان ها نیست بلکه گویی ذات جهان هم بر بی عدالتی استوار شده. دلیل به دنیا آمدن کودکان ناقص الخلقه چیست؟ افرادی که کور مادرزاد به دنیا می آیند افرادی که فلج یا کند ذهن به دنیا می آیند یا افرادی که با ظاهر و شکل و شمایلی زشت و کریه به دنیا می آیند و یا درحالی به دنیا می آیند که در فقر مطلق هستند و در تمام زندگی با مشکلات و رنج روبرو هستند در حالیکه بعضی در عین زیبایی و ثروت به دنیا می آیند و همیشه در شادی هستند! چرا دیگر خبری از معجزه نیست؟چرا عیسی (ع) در حال حاضر معجزه نمی کند؟چرا نمی بینیم که هیچ دست قطع شده ای با معجزه به حالت اول برگردد؟ چرا چهره هیچ جذامی شفا داده نمی شود؟چرا هیچ کور مادرزادی بینا نمی شود؟چرا هیچ مرگ مغزی شده ای با دعا دوباره به زندگی بر نمی گردد؟آچرا؟ دختران پاکدامن فقیر زیادی را دیده ام که زیبایی ظاهری ندارند و ظاهری جذاب ندارد و سال هاست کسی حاضر به ازدواج یا حتی آشنایی با آن ها نشده در حالیکه کم کم چهل سالگی را تمام کرده اند؟ چرا خداوند نسبت به دعاهای آن بی تفاوت است و برای آن ها کاری نمی کند، در حالیکه دختران چشم آبی مغرب زمین در لذت های عاطفی و جنسی غرق شده اند ؟ قبلا هم با کپی کردن یک مقاله به این سؤال پاسخ داده اید اما باید محترمانه بگم اصلا قانع کننده نبود و صرفاً توجیهاتی بی پایه و اساس بود. از این گذشته چیزی که برایم عجیب است این بی تفاوتی و انفعال و انزوای مسیحیانی چون شما نسبت به جنایت های سیاستمداران است که نشان می دهد راه شما با عیسی (ع) فرسنگ ها فاصله دارد به هر حال عیسی (ع) حامی محرومین و ستم دیدگان و رنج دیدگان بود و در این راه هم یهود و هم روم که نماد زور و زر و تزویر بودند با اون دشمنی کردند، اما شما مسیحیان قرن بیست و یکمی چقدر از شخصیت اجتماعی و انقلابی عیسی دور هستید و چقدر فاصله دارید از آن مرد. چون نمی توانید شبیه او باشید و برای آرمان هایتان هزینه بدهید، او را در حد خدا بالا برده اید و دست نیافتنی نشان می دهید اگر مسیحیان پیرو عیسی بودند که باید پرچمدار مقابله با ظلم و ستم می شدند نه اینکه در گوشه کلیسا صرفاً آمین آمین بگویند. لطفاً اگر پاسخی دارید، نظر خودتان را به تمام انتقادات بنده بفرمایید و از کپی کردن مقالات تکراری ترجمه شده از یک نویسنده ی غربی که تربیت شده همین نظم ظلم پذیر است پرهیز کنید و اگر هم پاسخی ندارید به یک نمی دانم اکتفا کنید؟

5/5 - (1 امتیاز)

از اینکه به صراحت و بدون هر گونه تزویر و ریا، گلایه خود را با ما در میان گذاشته اید کمال تشکر را داریم.

اما در پاسخ به سؤالات شما:

اولاً مدیر این وب سایت به همراه تیم پاسخگویی به سؤالات و ناشرین و نویسندگان مقالات، به هیچ عنوان خود را وابسته به آمریکا یا انگلیس یا هر کشوری که ظاهراً مسیحی، اما بویی از مسیحیت از آنها به مشام نمی رسد، نمی دانند.

در ضمن این وب سایت تأیید کننده اعمال خشونت آمیز به جامعه بشری، از جانب هر کس که بوده، نمی باشد.

خداوند ما عیسی مسیح پاشاه صلح و سلامتی نامیده شده است.

در باره معجزات عیسی مسیح در قرن حاضر باید بگویم که خود شاهد معجزات بسیار عظیم و عجیب او در همین قرن حاضر با چشمان خود بوده ام و شفاها و معجزات او همچنان ادامه دارند. عیسی مسیح دیروز، امروز و تا ابدالآباد همان است و تغییری در ذات او بوجود نیامده است.

اما سؤال شما در باره رنج و عذاب و مصیبت ها و سختی ها با مقاله ای که بطور مفصل برای شما فرستادیم بخوبی پاسخ داده شده است و شما به هیچ مطلبی در آن مقاله که به سؤال شما پاسخ داده شده، اشاره نکرده اید که برای شما قابل فهم یا پذیرش نبوده!!!

لطفاً توجه داشته باشید که رنج و عذاب و مصیبت ها دارای علتهای مختلفی از قبیل جدایی بشر از خدا و وجود گناه در جامعه بشری و انتخابهای اشتباه خودِ بشر و سیاستمداران و زمامداران امور و … می باشد. 

در ضمن لینک مقاله ای را از کشیشی ایرانی که غیر آمریکایی و غربی می باشد، در زیر برایتان ارسال دارم:

http://www.porpasokh.com/Content/Question/1dc32392-b886-4b15-9220-ed6482b038b6

باز هم از ارسال نامه ای سرگشاده که از قلبی دردناک برمی خیزد، از شما صمیمانه تشکر می کنیم.

مبارک خداوند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO