پاسخ به اسلام

 آیا مسلمانان به تولد عیسی مسیح از باکره ایمان دارند؟ 

رای بدهید

کریسمس عیدی است که در آن مسیحیان تولد عیسی را جشن می گیرند. در قسمت عهد جدید کتاب مقدس، به طور واضح اعلام می شود که عیسی از یک باکره به نام مریم زاده شد. (متی 1: 18-25؛ لوقا 1-2: 20) ، هرچند  اکثر افراد آگاه نیستند که قرآن نیز در مورد تولد مسیح صحبت می کند، ولی آیا مسلمانان به تولد از باکره اعتقاد دارند؟ جالب است که در سوره مریم قرآن آمده است که عیسی از یک باکره متولد شده است:"  گفت من فرستاده پروردگار توام (آمده‏ ام) تا پسر پاکیزه‏ ای به تو ببخشم! (آیه 19)

 گفت چگونه ممکن است فرزندی برای من باشد در حالی که تاکنون انسانی با من تماس نداشته، و زن آلوده‏ ای هم نبوده‏ ام؟! (آیه 20)

 گفت مطلب همین است که پروردگارت فرموده، این کار بر من سهل و آسان است، ما می‏ خواهیم او را نشانه‏ ای برای مردم قرار دهیم و رحمتی از سوی ما باشد، و این امری است پایان یافته و جای گفتگو ندارد. (آیه 21) و همچنین به مریم دختر عمران که دامان خود را پاک نگه داشت، و ما را از روح خود در آن دمیدیم؛ او کلمات پروردگار و کتابهایش را تصدیق کرد و از مطیعان فرمان خدا بود ( سوره التحریم 12)

در یکی از آیات معروف قرآن نیز اینچنین آمده: " (به یاد آورید) هنگامی را که فرشتگان گفتند: «ای مریم! خداوند تو را به کلمه‏ ای ( وجود باعظمتی) از طرف خودش بشارت می‏ دهد که نامش «مسیح، عیسی پسر مریم‏» است؛ در حالی که در این جهان و جهان دیگر، صاحب شخصیت خواهد بود; و از مقربان (الهی) است. (آیه 45)

و با مردم، در گاهواره و در حالت کهولت (و میانسال شدن) سخن خواهد گفت؛ و از شایستگان است.» (آیه 46)

(مریم) گفت: «پروردگارا! چگونه ممکن است فرزندی برای من باشد، در حالی که انسانی با من تماس نگرفته است؟!» فرمود: «خداوند، این‏گونه هر چه را بخواهد می‏ آفریند! هنگامی که چیزی را مقرر دارد (و فرمان هستی آن را صادر کند)، فقط به آن می‏ گوید: «موجود باش!» آن نیز فورا موجود می‏ شود. ( آیه 47)

(سوره آل عمران 45-47 ) 

با وجود شباهت بسیار، چند نقطه متفاوت وجود دارد. اول، هیچ اشاره ای به یوسف و نسل یهودی نمی شود (لوقا 1: 27). دوم، به عیسی قول تخت پدر خود داود داده نشده (لوقا 1: 32). سوم، عیسی به عنوان پادشاهی که سلطنت او بی پایان است شناخته نشده (لوقا 1: 33). چهارم،عیسی به عنوان نجات دهنده مردم از گناه شناخته نشده (لوقا1: 21). پنجم، هیچ رابطه ای میان نبوتهای عهد عتیق در مورد تولد عیسی و به انجام رسیدن آنان در عهد جدید نیست. در جاهایی دیگر در قرآن عیسی به عنوان پسر خدا اعلام نشده بلکه بعنوان یک مخلوق، پسر مریم، نام برده شده است. (سوره آل عمران45)

 با  تمام این اختلافات ، عهد جدید و قرآن در یک چیز توافق دارند و آن تولد عیسی از یک باکره است، و این یک سؤال بر می انگیزد.  خصوصیت شخصی که از یک باکره زاده شده چیست؟

 بنابر نظر قرآن، عیسی یکی از انبیاء بود ( سوره المائده 75) که مردم را به سوی اسلام راهنمایی می کند (سوره المائده 111). هرچند او همانند سایر انبیاء نیست، چون او از باکره زاده شده است. چرا تولد عیسی بی مانند بود؟ 

برای  کشف جواب به این سؤال، باید به آموزه های عهد جدید در رابطه با عیسی نگاه کنیم . عیسی خدا است (یوحنا 1:1) که انسان شد تا نجات را برای ایماندارن  به ارمغان  آورد. (یوحنا 3: 16). او تنها راه به سوی خدا است ( یوحنا 14: 6؛ اعمال رسولان4: 12). و باید با ایمان پذیرفته شود (افسسیان 2: 8-9).

در اسلام تولد از باکره  تعلیم داده می شود ولی علت آن گفته نمی شود. در عهد جدید به صورت واضح توضیح داده شده است که ، تولد معجزه آسای عیسی از یک باکره، نشانه به انجام رسیدن نبوتها است (اشعیاء 7: 14) و نیز ثابت کننده الوهیت عیسی، پسر خدا است.

نویسنده: دیلان باروز

ترجمه: اِلما غریبیان

منبع: www.gotquestions.or

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO