پاسخ به اسلام

چقدر ایراد از بنده گرفتید.1.از شاخه ای به شاخه ی دیگر پریدن2.سفسطه کردن3.وانمود کردن به دانش عبری4.دست گذاشتن برروی آیاتی که فقط درباره ی قمه کشی وشمشیر کشی است5.شفاف صحبت نکردن6.حاضر نبودن به بحث درباره ی مقایسه محمد ومسیح. دوست عزیز اگر ایرادهای شما درست باشد که عیب های مرا به من هدیه کرده اید واگر نادرست باشد که به من تهمت زده اید. شما وب سایت پرپاسخ را تأسیس کرده اید که به سؤالات پاسخ بدهید یا اینکه از سؤالات ایراد بگیرید؟ به هرحال دلیلی ندارد که بنده به ایرادات شما جواب بدهم , چون کار من سؤال کردنه، نه پاسخ دادن. نظرتان درباره آیات یازده ودوازده باب 29 اشعیا چیست؟آیات این است: وتمامی رؤیا برای شما مثل کلام تومار مختوم شده است که آنرا به کسی که خواندن می داند داده می گویند این را بخوان و او گوید نمی توانم ,چونکه مختوم است.وآن طومار را به کسی که خواندن نداند داده می گویند :این را بخوان و او گوید خواندن ندانم. منظور از این شخصی که طومار را به او می دهند وبه او می گویند بخوان و او می گوید خواندن ندانم کیست؟ اصلاً منظور از این طومار چیه؟ منظور از مختوم بودن این طومار چیه؟ لطفاً یه توضیح کلی درباره این دو آیه بدید؟

5/5 - (1 امتیاز)

همانگونه که قبلاً هم توضیح دادم، بنده بحث با شما را بیهوده می دانم و دیگر ادامه نمی دهم.

بنده هیچ تهمتی به شما نزدم بلکه حقایقی که در شخصیت شماست و در ابراز عقایدتان دیده ام، به شما گفتم. در ضمن همانگونه که سابقاً نیز به شما گفتم، یکی از روشهای پاسخ دادن به سؤالات مردم، پرسیدن سؤال از خود آنهاست تا آنها به خود آمده و متوجه بعضی تفاسیر اشتباه خود بشوند.

اما در باره این نوشته اشعیاء، برای من واقعاً جالب است که شما بدنبال پنج یا شش آیه ای هستید که بظاهر به پیامبر اسلام اشاره دارند، اما اگر کمی بر ادبیات و فرهنگ و الاهیات کتاب مقدس محاط بودید، چنین برداشتهایی از این آیات نمی کردید. به هر ترتیب باید به شما تأکید کنم که اگر به دنبال پیشگویی های درست و حسابی برای محمد هستید، لطفاً پیشگویی هایی مانند پیشگویی ها در باره مسیح در عهد عتیق برای بنده بیاورید و نه چنین پیشگویی هایی که واقعاً به هر کس که کمی از الاهیات کتاب مقدسی آشنایی داشته باشد، بگویید خواهد گفت، تفسیرتان کاملاً بی معنا و بیجا است. 

در عهد عتیق در کتاب میکاه محل تولد عیسی مسیح به صراحت نوشته شده که در بیت لحم است.

در عهد عتیق  در مزامیر نوشته شده که دستها و پاهای مسیح موعود را میخکوب خواهند کرد.

در عهدعتیق  در کتاب اشعیاء نبی نوشته شده که مسیح موعود مانند بره ای برای ذبح برده خواهد شد.

در عهد عتیق در کتاب پیدایش نوشته شده که از نسل زن ( و نه مرد و زن، با اینکه یهودیان نسل را از مردان حساب می کنند) کسی به دنیا خواهد آمد که سر مار یعنی شیطان را خواهد کوبید و شیطان پاشنه او را خواهد کوبید.

در عهد عتیق  در کتاب دانیال نبی حتی تاریخ بدنیا آمدن عیسی مسیح به دقت نوشته شده.

در عهدعتیق  در کتاب اشعیاء نبی نوشته شده که باکره حامله شده پسری خواهد زائید که نام او خدای قدیر خواهد بود.

و صدها آیه دیگر.

شما چسبیدید به پنج یا شش آیه از عهد عتیق که به هیچ عنوان به محمد مربوط نمی شوند و به نوعی می خواهید به او بچسبانید و بعد می گویید منظور من محمد نیست. دوست من سعی کنید شفاف صحبت کنید و پشت پرده صحبت نکنید. ما مسیحیان عادت به صحبت پوشیده نداریم و با دوست و دشمن روراست صحبت می کنیم!

اگر محمد برتر از مسیح بوده و خاتم الآنبیاء بوده، می بایست حداقل دو برابر عیسی مسیح در باره او پیشگویی چه در عهد عتیق و چه عهد جدید وجود می داشت.

در ثانی ارزشهای اخلاقی زندگی محمد کاملاً زیر سؤال است و آنهم نه از طرف بنده به عنوان یک مسیحی، بلکه بسیاری از دوستان مسلمان نیز به آن پی برده اند و آن را به سخریه گرفته اند.

در پایان این همه گفتگو و بحثهای پیاپی، به شما باز هم توصیه می کنم کمی درنگ کنید و در زندگی و تعالیم و معجزات و مرگ و رستاخیز و صعود و بازگشت ثانوی عیسی مسیح با دقت بیشتری تأمل کنید و آن را با محمدی که نه فقط از نسل انبیاء نبوده، بلکه دارای نقاط اخلاقی مردودی در زندگی و اخلاقیاتش بوده است، مقایسه کنید. هر عقل سلیمی خواهد گفت که عیسی مسیح بی نظیر است واین امر بسیار زشت و در شأن ایشان نیست که مقام و رتبه عالی او را با شخصی مانند محمد مقایسه کرد.

به هر ترتیب بنده در اینجا بحث خود را با شما به پایان می رسانم و برایتان آرزوی رسیدن به حقیقت مطلق که خودِ شخص عیسی مسیح خداوند است، دارم. دعای من در حضور خدای پدر این خواهد بود که از طریق روح قدوس خود، مانند پطرس به شما مکشوف سازد که عیسی مسیح پسر خدای زنده و نجات دهنده جهان است.

برایتان ایامی خوش در یافتن حقیقت خداوند ما عیسی مسیح آرزو دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO