پاسخ به اسلام

تشکر بابت پاسخ ارسالی آیه 17،8:1 مکاشفات طبق تفسیر علمای مسیحی ارتباطی به موضوع ختم نبوت ندارد درباره آیات مربوط به آمدن فارقلیط هم عرض کردم که اینکه فارقلیط چه کسی است جای بحث بوده ، هست و خواهد بود ولی در این هیچ شکی نیست که مسیحیتی که عیسی ع آورد کامل نبوده ، به همه راههای راستی هدایت نمیکرده است و نیاز به تکمیل کننده ای داشته . فکر میکنم در این مقدار اختلافی بین بنده و شما نیست درسته ؟. اختلاف در اینه که اون کامل کننده کیه شما میفرمایید روح القدسه و من میگم حضرت محمد آقای باباخی سوال بعدی بنده اینه که شما چرا به عیسی ع ایمان آوردید؟ یهودی ها میگند عیسی یک پیامبر دروغین بوده ()العیاذ بالله) شما که در زمان عیسی ع نبودید و دو هزار سال بعد از عیسی به دنیا اومدید از کجا فهمیدید عیسی فرستاده خدا یا خود خدا بوده ؟ راستی از اینکه جواب بنده رو زود ارسال کردید بی اندازه سپاسگذارم . البته قول میدم که پر رو نشم و پشت سر هم سوال نپزسم ( روزی یکی دو تا ) چون حدس میزنم که سرتون چقدر شلوغ باشه ایدوارم که در دنیا و آخرت عیسی مسیح یار و مددکار من و شما و شفیع ما در پیشگاه خدا باشه

3/5 - (4 امتیاز)

دوست بسیار عزیز و گرامی محمد جان سلام،

البته ربط دارد که شما به کدام علمای مسیحی اشاره دارید. بسیاری از مسیحیان به این آیات به عنوان اینکه عیسی مسیح ابتدا و انتها است ایمان دارند. عیسی مسیح خدای پسر است که انسان شد و این ایمان همه ما مسیحیان است و ما معتقدیم عیسی مسیح ابتدا و انتها و اول و آخر و الف و ی است. فکر می کنم سه بار تأکید شده که او شروع و پایان است و به اندازه کافی روشن است ولی برای کسی که نمی خواهد ایمان آورد، نتیجه گیریهای خود را خواهد کرد.

در ضمن یهودیان امروز معتقدند عیسی مسیح یک پیغمبر بوده که از جانب خدا آمده و او را پیغمبر کاذب نمی دانند.

علت اینکه به عیسی مسیح ایمان آورده ام بسیار روشن است: ظهور عیسی مسیح در عهد عتیق صدها بار پیشگویی شده بود بر عکس محمد که هیچ پیشگویی روشنی در مورد او نیست و نه در عهد عتیق و نه در عهد جدید صحبتی از اوست. تولد عیسی مسیح از باکره بی نظیر است و هیچکس مانند او متولد نشده. زندگی کامل و مقدس و بی عیب او برای هر ایماندار به مسیح نمونه کاملی است. تعالیمش بی نظیر است. مرگ نیابتی او بر روی صلیب برای گناهکاران و قربانی شدن او برای آنها و فدا شدنش بجای گناهکاران بی نظیر است و محبت او نسبت به گناهکاران همچنین. او سه روز پس از مرگ زنده شد و پس از چهل روز به آسمان صعود کرد و فرمود به همین صورت که به آسمان می رود باز خواهد گشت. محمد هیچوقت بر نخواهد گشت بلکه عیسی مسیح. حتی در قرآن شما نوشته شده که عیسی مسیح بر خواهد گشت و نه محمد. اکثریت مسلمین جهان معتقد به آمدن دوباره عیسی مسیح هستند. عیسی مسیح زنده است و بر قلب میلیاردها انسان سلطنت می کند نه به زور بلکه با محبتش. او سلطان محبت است که دست به اسلحه نبرد و با محبتش دنیا را فتح کرد. اسلام با زور شمشیر و کشت و کشتار چنانکه امروزه نیز شاهد آن هستیم پیشروی می کند. محبت بر زور و اسلحه پیروز است این پیام عیسی مسیح است. آیا باز هم علتی می خواهید که به عیسی مسیح ایمان دارم؟

در باره روح القدس کاملا روشن است که یوئیل نبی به روح القدس اشاره کرده و گفته که بر همه بشر خواهد ریخت و این نبوت در روز پنتیکاست به وقوع پیوست و می بینیم که پطرس رسول نیز در روز پنتیکاست اشاره کرد که این همان پیشگوئی یوئیل نبی  و عیسی مسیح است. عیسی مسیح به شاگردانش فرمود در اورشلیم بمانید تا از اعلی به قوت آراسته شوید. و آنها ماندند تا روح القدس بر آنها قرار گرفت. این کاملا" روشن است که عیسی مسیح به روح القدس یعنی روح خدا و اقنوم سوم تثلیث اشاره دارد.

عیسی مسیح پسر خدا است که انسان شد تا انسانها را از گناهانشان رهایی بخشد و او تنها راه و تنها راستی و تنها حیات است. هیچکس نزد پدر جز بوسیله عیسی مسیح نمی آید.

در ضمن فکر می کنم در اینجا باید به بحث خود پایان دهیم چون یک سیر باطل را طی می کند و بنده از این نوع مباحث لذت نمی برم. 

با تشکر فراوان،

کشیش ورژ باباخانیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO