کتاب مقدس

بررسی عهدجدید- رسالات عمومی THE GENERAL LETTERS

رای بدهید

هفت رساله ای که پس از رساله به عبرانیان قرار گرفته اند (یعقوب، رسالات اول و دوم پطرس، اول، دوم و سوم یوحنا و رساله یهودا)، معمولاً بعنوان رسالات عمومی نامیده می شوند. این اصطلاح به مورخ کلیسای اولیه اوزبیوس (سال 265-340 م.) برمی گردد که در کتاب تاریخ کلیسا (Ecclesiastical History) اولین بار به این رسالات، بعنوان رسالات کاتولیکی اشاره کرده است (استفاده از لغت کاتولیک به معنی جهانی و عمومی است).

رسالات مذکور به جای اینکه شخص یا گروه خاصی را مخاطب قرار دهند، روی صحبتشان با همه ایماندارن است. رسالات دوم و سوم یوحنا، یعنی دو رساله ای که به نظر می رسد برای افراد خاصی فرستاده شده اند، به عنوان ضمیمه و پیوست رساله اول یوحنا که آشکارا عموم مردم را مخاطب قرار داده است، در نظر گرفته می شوند. به هر حال هنگامی که این رساله ها با رسالات پولس مقایسه می گردند، تمامی آنها به جز رساله سوم یوحنا، به وضوح عمومی هستند. برخلاف آنها، پولس رسالاتش را به دریافت کنندگانی نظیر مقدسین در فیلیپی، کلیساهای غلاطیه، تیموتائوس و یا تیطس فرستاده است.

همانطور که اوزبیوس سال های قبل نوشت، حقیقت جالبی که با رسالات عمومی ارتباط دارد، این است که بیشتر آنها زمانی جزو کتابهای مورد بحث عهد جدید بوده اند. رسالات یعقوب، دوم پطرس، دوم و سوم یوحنا و یهودا، همگی قبل از آنکه به عنوان کتابهای معتبر کتاب مقدس پذیرفته گردند به طور گسترده ای مورد شک و تردید قرار گرفته بودند.

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO