زندگی روزمره مسیحیسؤالات رایجکتاب مقدس

فکر خود را با کلام خدا تغذیه کن

1/5 - (1 امتیاز)

فکر خود را با کلام خدا تغذیه کن

«زندگی انسان فقط بسته به نان نیست، بلکه به هر کلمه ای که خدا می فرماید.» (متی 4: 4)

اگر خواهان فکری سالم هستی بایستی آن را با حقیقت تغذیه کنی.

حتماً به اهمیت تغذیه واقف هستید. خوراک خوب و کالری کافی باعث سلامت و قدرت بدنی شما می شود و به شما انرژی بیشتری می بخشد. کالری بد و خوراک ناسالم به بدن شما آسیب می رساند. این اصل در بارۀ زندگی فکری شما نیز صادق است. فکر خود را نه با خوراک ناسالم یا سمّ بلکه با راستی تغذیه کنید.

روزی افتخار سخنرانی در دانشگاه آکسفورد را داشتم. در آنجا از این جانب دعوت شد تا به جلسۀ آکسفورد آنالیتیکا (دفتر مشاورۀ بین المللی برای تجزیه تحلیل اتفاقاتی که در دنیا رخ می دهند) بروم. گروهی که نفوذ زیادی در جهان دارد. هر روز حدود ساعت 6 صبح، دانشمندان برجسته گرد هم می‌آیند تا گزارش‌هایی را از سراسر جهان دربارۀ آنچه در 24 ساعت گذشته اتفاق افتاده، از افزایش قیمت محصولات کشاورزی در چین گرفته تا ناآرامی‌ها در خاورمیانه، دریافت کنند. سپس آن ها تصمیم می گیرند که چه چیزی باید در مورد آن گفته شود. تا ساعت 11 صبح، گزارشی به گروه‌هایی مانند دولت ها و شرکت های بزرگ داده می‌شود که مبالغ هنگفتی برای این اطلاعات می‌پردازند.

آکسفورد آنالیتیکا براساس این نظریه تأسیس شد که بهترین رهبران، بهترین تصمیم را وقتی که بهترین اطلاعات را در دسترس داشته باشند، می گیرند. حتی رهبران خوب نیز اگر اطلاعات خوبی نداشته باشند، احتمالاً تصمیمات اشتباه و بدی می گیرند.

برای داشتن بهترین زندگی یعنی زندگی که خدا از شما می خواهد، شما نیز به بهترین اطلاعات نیاز دارید و آن اطلاعات، در کلام خدا یافت می شوند.

کتاب مقدس در متی 4:4 می‌فرماید: «زندگی انسان فقط بسته به نان نیست، بلکه به هر کلمه ای که خدا می فرماید.»

خدا از شما می خواهد که بهترین تصمیم ها را بگیرید و بهترین های او را برای زندگی خود دریافت کنید. وقتی شما هر روز، در طول روز از کلام خدا تغذیه شوید، به آن ها دست می یابید.

 

تبادل نظر:

  • مهم ترین بخش از برنامۀ صبحگاهی شما چیست؟ مطالعۀ کلام خدا در کجای آن روال قرار می گیرد؟
  • چگونه می توانید یادگیری و حفظ کلام خدا را در روز کاری خود بگنجانید؟
  • از چه راه هایی می توانید با خانواده یا دوستان خود از کلام خدا تغذیه شوید؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن

ترجمۀ کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO