دعا و پرستشروح القدسزندگی روزمره مسیحیکتاب مقدسکلیسا

روح القدس و احیاء: نبوت عهد جدید و توصیف کتاب مقدسی

رای بدهید

روح القدس و احیاء: نبوت عهد جدید و توصیف کتاب مقدسی

نبوت عهد جدید در مورد احیاء (اعمال رسولان 3: 19-21)

در هر بعدی از تجربۀ انسانی، احیاء قلب انجیل مسیحی است. این مطلب در کل کتاب مقدس بیان شده و باید در رأس خدمت ما قرار گیرد.

در عهد جدید، اعمال رسولان 3:19-21، بیشترین اشارۀ ذکر شده را به احیاء می کند. پطرس برای پاک شدن از گناهان، بازگشت به سوی خدا را ضروری می داند. او اضافه می کند که این بازگشت، راه را برای احیاء که نتیجۀ حضور خداوند با قومش است، آماده خواهد کرد. همچنین زمینه ای برای بازگشت مسیح را فراهم می کند که در این رابطه پطرس فرمود: «می باید آسمان او را بپذیرد تا زمان معاد همه چیز که خدا از بدو عالم به زبان جمیع انبیای مقدس خود، از آن اخبار نمود» (اعمال رسولان 3: 21).

بسیاری بر این عقیده اند که هم اکنون در این روزهای آخر است که «همۀ مطالب» نبوت شده، بوقوع خواهند پیوست و احیاء به کمال خواهد رسید. احیاء نهایی، بازگشت کلیسا، عروس مسیح به سوی خداوند و جلالی که خدا برای او در نظر گرفته است، می باشد. برای به انجام رسیدن این احیاء، خدا شروع به کار کرده است تا قدرت و قدوسیتش را به اندازۀ نامحدود، در تمام کلیسا نمایان سازد. غربالی که آغاز به کار کرده است احتمالاً بدین منظور می باشد که ملکوت تزلزل ناپذیر خدا، آشکار گردد (عبرانیان 12: 27 و 28).

توصیف کتاب مقدسی از احیاء (ایوب 42: 10-12)

بر اساس لغت نامه، کلمۀ «احیاء» به معنی «بازگشت به شرایط قبلی یا اولیه» است. بهر حال وقتی که در کتاب مقدس چیزی احیاء می شود، بر آن افزوده، چند برابر یا بهتر می گردد. بنابراین مرحلۀ بعدی آن، به طور قابل ملاحظه ای بهتر از مرحلۀ اولیه اش است (یوئیل 2: 21-26).

برای مثال، تحت شریعت موسی، اگر شخصی یک گاو نر یا یک گوسفند می دزدید، فقط کافی نبود حیوانی را که دزدیده بود، پس دهد. او مجبور بود که پنج گاو یا چهار گوسفند به صاحب حیوان بازگرداند (خروج 22: 1). هنگامی که خدا ایوب را پس از آزمایشات سختی که آنها را تحمل کرد، احیاء نمود، به او دو برابر آنچه را که از دست داده بود، بخشید و در روزهای آخر زندگی اش بیشتر از ابتدا او را برکت داد (ایوب 42: 10-12). عیسی به شاگردانش گفت کسی که برای پیروی از او از هر چیزی دست بکشد، صد برابر آن بدست خواهد آورد (مرقس 10: 29 و 30).

خدا، وقتی که چیزی را احیاء می کند آن را چند برابر می گرداند. بنابراین خدا امروز در کار احیاء اش ، تنها کلیسا را به سوی جلالی که در دوران عهد جدید ظاهر گردید، باز نمی گرداند بلکه او می خواهد کلیسا را به سوی مرحله ای قدرتمندتر، پر شکوهتر و پرجلالتر از هر چیزی که جهان تا به حال دیده است برساند!

برگرفته از کتاب دائرةالمعارف کتاب مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO