پاسخ به اسلام

با درود بر شما. من قبلاً سؤالی فرستادم که فکر میکنم جواب نامناسبی دریافت کردم. شاید خوب سؤالم را مطرح نکرده ام. بار دیگر می پرسم: در قرآن سوره یاسین آیات 13 به بعد اشاره شده که به شهر انطاکیه دو نفر از رسولان مسیحی را فرستادیم و یکی دیگر را هم فرستادیم اما اهالی شهر گفتند که شما دروغگویید و اگر برنگردید شما را مجازات میکنیم. که ناگهان از دورترین نقطه شهر فردی آمد [که در متون اسلامی به حبیب نجار معروف است] و آنها را تأیید کرد و به قومش گفت که اینها از رسولانند. و در سوره فتح آیه 29 از تورات نقل قولی دارد که آنان که پیوسته آنها را در حال رکوع و سجود می‌بینی در حالی که همواره فضل خدا و رضای او را می‌طلبند نشانه آنها در صورتشان از اثر سجده نمایان است. و نقل قولی از انجیل دارد که: همانند زراعتی که جوانه‌های خود را خارج ساخته، سپس به تقویت آن پرداخته تا محکم شده و بر پای خود ایستاده است و بقدری نموّ و رشد کرده که زارعان را به شگفتی وامی‌دارد. سؤال من این است که این نقل قولهایی که قرآن از عهد قدیم و جدید دارد درست است و در متون دینی مسیحیت و یهودیان این قبیل داستان و مثالهایی وجود دارد؟ اگر این نقل قولها را محمد پیامبر مسلمانان از کتابهای یهودیان و مسیحیان شنیده، میتوانیم دریابیم که محمد چه نسخه هایی از تورات و انجیل را مطالعه می کرده و این امر به تحقیق در امر اسلام کمک شایانی میکند. امیدوارم که سؤالم را واضح پرسیده باشم. از اینکه این پرسش تکرار شد و به درازا کشید، پوزش میطلبم.

5/5 - (2 امتیاز)

دوست عزیزم مرتضی جان سلام و روزتون به خیر و خوشی،

از اینکه سؤالتان را واضح تر بیان کردید متشکرم.

در عهد جدید اشاره شده که پولس رسول که از دشمنان ایمان مسیحی بود، وقتی با عیسی مسیح که از مردگان برخاسته بود در راه دمشق ملاقات کرد، تمام دیدگاه او عوض شد و برنابا که یکی از رسولان بود، این تغییر را در او دید، پولس را به رسولان دیگر معرفی کرد و آنها در آغاز با شک و تردید اما بعدا" با خوشحالی تغییر زندگی و دیدگاه او را پذیرفتند و او را بین خود جا دادند. شاید این نقل قول در قرآن اشاره ای به این واقعه در عهد جدید در کتاب اعمال رسولان داشته باشد.

در باره نقل قول دوم، مطلبی به این صورت در عهد عتیق به نظرم نمی آید.

در مورد نقل قول سوم، می تواند اشاره ای به تمثیلی که مسیح از ملکوت خدا آورد و فرمود ملکوت خدا مانند بذری است که بسیار کوچک است، اما پس از رشد این بذر و تبدیل آن به یک درخت تنومند، گنجشکان و پرندگان دیگر در میان شاخه های آن لانه می کنند.

در محبت مسیحایی و با تشکر از سؤالتان،

کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO